۲۷ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۸-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۵۸۷۱
انتشار: ۲۰:۲۲ - ۱۸-۰۶-۱۴۰۳

تفنگ رگباری 9 لول در موزه ملی کراکف (+عکس)

تفنگ رگباری 9 لول در موزه ملی کراکف (+عکس)
اگرچه تفنگ های رگباری قدرت شلیک شدیدی را آزاد می کنند، اما تفاوت آن ها با تیربارهای مدرن این است که فاقد مکانیزم های پر کردن سلاح و شلیک خودکار هستند.

عصر ایران - تفنگ رگباری (Volley Gun) اسلحه ای با چندین لوله تک تیر است که به طور همزمان یا متوالی رگباری از گلوله ها را شلیک می کند. اگرچه تفنگ های رگباری قدرت آتش بالایی را آزاد می کنند، اما تفاوت آن ها با تیربارهای مدرن این است که فاقد مکانیزم های پر کردن سلاح و شلیک خودکار هستند. از این رو، حجم آتش تفنگ رگباری به تعداد لوله های مورد استفاده در ساخت آنها بستگی دارد.

در عمل، تفنگ های رگباری بزرگ کارآمدتر از شلیک توپ جنگی یا گلوله های خوشه ای عمل نمی کردند. از آنجایی که این تفنگ ها باید همچنان روی یک سامانه حرکتی نصب می شدند، هدف گیری و حرکت آن ها به اندازه یک توپ جنگی دشوار بود و پر کردن دوباره سلاح نیز به همان اندازه یا بیشتر طول می کشید. تفنگ های رگباری بزرگ همچنین نسبتا گران قیمت بودند، زیرا به واسطه تعداد لوله ها و فیوزهای احتراق پیچیده تر از یک توپ جنگی بودند و هر لوله باید به صورت جداگانه پر، تخلیه، نگهداری و تمیز می شد.

تفنگ رگباری چخماقی زیر با 9 لوله در سال 1671 توسط هانس بریتفلتر ساخته شد و در حال حاضر در موزه ملی کراکف، لهستان نگهداری می شود.

تفنگ رگباری 9 لول

تفنگ رگباری 9 لول

تفنگ رگباری 9 لول

تفنگ رگباری 9 لول

 

برچسب ها: تفنگ ، تفنگ رگباری ، اسلحه
ارسال به دوستان
برگزاری نشست مشترک وزیر کار با اعضای کمیسیون اجتماعی رئیس دانشگاه تهران تغییر کرد مدیرعامل ایران ایر: آغاز پروازهای تجاری ایران و عربستان پس از توافقات دیدنی های امروز؛ از بزرگ ترین شکوفه گل جهان تا جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) هرمز اولین جزیره سبز ایران می‌شود دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: تجارت ۲۰ میلیون دلاری ایران و عراق شدنی است مهاجرین افغانستانی بن ۳ میلیونی می گیرند زمین مثل زحل حلقه داشته است بازار کار ایران دگرگون خواهد شد/کاهش میل به دریافت حقوق قانون کار اختلال شدید و گسترده در شبکه اینترنت کشور آقامیری : فعالیت رمزارزها در کشور غیرقانونی نیست دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز: ممنوع شدن هرگونه درخواست واگذاری کارت بازرگانی در دفاتر اسناد رسمی بنر خبرسازی که در خیابان‌های تهران جلب‌توجه کرد چرا در باران پیاده‌روی کنیم؟ معاون بانک مرکزی : تامین ۵۰ همت منابع جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری/ ثبت نام متقاضیان شبانه روزی می‌شود