۲۹ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۸۲۵۴
انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۳

آنچه از مالزی نمی‌دانستید / چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

آنچه از مالزی نمی‌دانستید / چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است
مالزی در هفدهم مارس ۱۸۲۴ تحت سلطه بریتانیا قرار گرفت، اما سرزمین‌های تحت‌سلطه در ۱۹۴۸ یک فدراسیون تشکیل دادند و با پیوستن ایالت نفت‌خیز صباح و ایالت ساراواک به آن در سپتامبر ۱۹۶۳، فدراسیون مالزی از استعمار بریتانیا درآمد. سپس مالزی به‌طور رسمی در سی‌ویکم آگوست ۱۹۶۳ استقلال پیدا کرد.

مالزی کشوری با تاریخ غنی و زیبایی‌های طبیعی، حقایق جالبی را در دل خود جای داده است که تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می‌دهد و آن را به مکانی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

به گزارش ایمنا، مالزی در هفدهم مارس ۱۸۲۴ تحت سلطه بریتانیا قرار گرفت، اما سرزمین‌های تحت‌سلطه در ۱۹۴۸ یک فدراسیون تشکیل دادند و با پیوستن ایالت نفت‌خیز صباح و ایالت ساراواک به آن در سپتامبر ۱۹۶۳، فدراسیون مالزی از استعمار بریتانیا درآمد. سپس مالزی به‌طور رسمی در سی‌ویکم آگوست ۱۹۶۳ استقلال پیدا کرد.

درباره این کشور که از دارایی‌های طبیعی آفتاب، سواحل دریا و مناظر دیدنی به یک اندازه برخوردار است، حقایق جالبی وجود دارد که مردم عادی از آن بی‌اطلاع هستند، حال آنکه این حقایق سرگرم‌کننده تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می‌دهد و آن را به مکانی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

آنچه از مالزی نمی‌دانستید / چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

  • نژاد مالایی تنها نیمی از جمعیت بیش از ۳۱ میلیون نفری مالزی را تشکیل می‌دهد و بقیه شامل گروه‌های دیگری از جمله چینی‌ها، هندی‌ها و دیگر مردم بومی است.
  • مالزی از یک نظام سلطنتی چرخشی منحصربه‌فرد پیروی می‌کند که بر اساس آن ۹ فرمانروای قومی مالایی به نوبت برای یک دوره پنج ساله پادشاه می‌شوند.
  • واحد پول ملی مالزی، رینگیت در زبان مالایی به معنای دندانه‌دار است و اشاره به لبه‌های پول‌های اسپانیایی دارد که در قرن ۱۶ و ۱۷ استفاده می‌شد.
  • یکی از نام‌های قدیمی مالزی «شبه‌جزیره طلا» است. این نام را جغرافیدان یونانی-رومی بطلمیوس در کتاب جغرافیای خود ارائه داد که حدود سال ۱۵۰ پس از میلاد نوشته است.
  • تا سال ۲۰۰۴، برج‌های پتروناس کوالالامپور با ارتفاع ۱۴۸۳ فوت با ۸۸ طبقه، بلندترین ساختمان جهان بود. این برج‌ها تابه‌امروز بلندترین ساختمان‌های دوقلو در جهان هستند و با یک پل آسمانی در سطوح ۴۱ و ۴۲، با فاصله ۵۵۸ فوت از سطح زمین، به هم می‌پیوندند.

آنچه از مالزی نمی‌دانستید / چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

  • بلندترین نقطه مالزی کوه کینابولو در جزیره بورنئو با ارتفاع ۱۳۴۳۵ فوت است که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته است.
  • بزرگترین غار اتاقی در جهان با وسعتی برای جای دادن ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در کنار هم، غار ساراواک در پارک ملی گونونگ مولو Gunung Mulu مالزی در جزیره بورنئو قرار دارد. بورنئو پس از گرینلند و گینه نو سومین جزیره بزرگ در کل جهان است.
  • پوشیدن رنگ زرد در مالزی ممنوع است! صدها تظاهرکننده با تی‌شرت‌های زرد در سال ۲۰۱۶ به خیابان‌های کوالالامپور رفتند تا خواهان استعفای نخست‌وزیر شوند. از آن زمان پوشیدن رنگ زرد به معنای مخالفت سیاسی است.
  • «مرد پراک» که در سال ۱۹۹۱ یافت شد، قدیمی‌ترین و تنها اسکلت کامل انسانی است که در تمام شبه جزیره مالزی یافت شده است.
  • مالزی میزبان یکی از بلندترین درختان استوایی جهان به نام توالنگ Tualang با قطر پایه بیش از ۱۰ فوت و ارتفاع تا ۲۶۲ فوت است.
  • هنگام عروسی، حلقه ازدواج را یکی از اقوام ارشد خانواده داماد در دست عروس می‌گذارد و این شخص باید یک خانم باشد.
  • تعجب نکنید اگر در برخی از ساختمان‌های مالزی طبقه چهارم را پیدا نکردید به این دلیل که آوای تلفظ کلمه چهار به کلمه مرگ در زبان چینی شباهت دارد.
  • به طور سنتی، زنان باردار مالایی نباید چیزی را ببندند یا بکشند، زیرا ممکن است باعث تولد نوزادی با اختلال یا خال‌های مادرزادی دارد.

آنچه از مالزی نمی‌دانستید / چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است

برچسب ها: مالزی ، رنگ زرد
ارسال به دوستان