۱۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۷۳۰
انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰-۰۷-۱۴۰۳

ساختمان‌سازی‌ فقط در ۲۸ ساعت!

ساختمان‌سازی‌ فقط در ۲۸ ساعت!
ساختمان‌های پیش‌ساخته طوری طراحی شده‌اند که خیلی سریع کنار هم چیده می‌شوند و می‌توانند با سرعت خیلی زیاد بالا بروند. این دقیقا بخش بزرگی از جذابیت آنهاست.

یک شرکت چینی ساختمانی بلندمرتبه را با استفاده از سیستم ساختمانی پیش ساخته Living Building ساخته است که در بیش از یک روز یا به‌طور دقیق ۲۸ساعت و ۴۵دقیقه مونتاژ شده است. یکی از جذاب‌ترین نکات در مورد این سیستم این است که هر ماژول ساختمانی دارای ابعادی مشابه یک کانتینر است و به هر نقطه‌ای از جهان قابل حمل است.

به گزارش همشهری آنلاین، هر ماژول در یک کارخانه پیش‌ساخته است و از یک ساختار فولادی ضدزنگ تشکیل شده است که شامل سیم‌کشی، عایق، لعاب و سیستم‌های تهویه می‌شود. بنابراین به بیان ساده، ایده اصلی سازنده این است که گروهی از این ماژول‌ها به محلی که برای ساختمان درنظر گرفته شده است برده و آنها را درصورت لزوم روی هم قرار دهند و به تعبیری ساده به هم بچسبانند. سپس به برق و آب وصل شده و آماده استفاده هستند.

برای این پروژه، گروه برود از تیم چند نفره‌ای از سازندگان و حداقل ۳ جرثقیل برای سرعت بخشیدن به کارها و انجام کار در آن بازه زمانی بسیار کم استفاده کرد، اما هنوز هم یک دستاورد قابل‌توجه است. البته یک سایت استاندارد با تعداد معمولی سازنده باید شاهد بالا رفتن یک ساختمان با استفاده از همان سیستم نیز باشد.

گروه برود می‌گوید که تنظیمات پیش‌ساخته آن بسیار بادوام و مقاوم در برابر زلزله است و درصورت نیاز قابل جداسازی و جابه‌جایی است. این شرکت همچنین می‌گوید که می‌توان از آن برای ساخت بلندمرتبه‌های مسکونی، خوابگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و موارد دیگر استفاده کرد.

این شرکت با جاه‌طلبی مدعی است که می‌توان از این سیستم برای ساخت ساختمان‌های بلند به ارتفاع ۲۰۰طبقه استفاده کرد. برای درک این موضوع، بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، تنها ۱۶۳طبقه دارد.

برچسب ها: ساختمان ، دقیقه
ارسال به دوستان
قهرمان بوکس نمی‌دانست قاتل است تسهیلات مسکن پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیست تصویر جدید عسل خاله مادر ارسطو در سریال پایتخت 4 (عکس) سال‌مندی رها شده، سال‌مندان را نمی‌بینیم! احتمال انتقال گرد و غبار از استان‌های همجوار به تهران در اواخر هفته مجری تعلیق شده تلویزیون به آنتن برگشت واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی/ آغاز مرحله جدید ثبت نام وام، از ۲۱ مهر راهکار برون‌رفت بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از بحران نارضایتی مشتریان و کارکنان انفجار در کارخانه گریس سازی/ یک کشته و ۳ مصدوم اعطای وام مسکن نخبگان با بازپرداخت ماهانه ۴۰ میلیون تومان حمله به خودرو یگان تکاوری در جاده خاش به زاهدان /شهادت ۲ تن از ماموران (+اسامی و عکس) جوابیه مدیر مسئول ماهنامه فیلم به مطلبی منتشر شده در سایت عصر ایران درخواست از رییس قوه قضاییه برای بازنگری در حکم «یوسف فرهادی بابادی» فعال محیط زیست حضور بلاگر‌های غذا در آرامگاه لسان الغیب/ صبحانه خوری در جوار حافظ انتقام اینستاگرامی/ هتک حیثیت ۴ نفر