۱۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۰۵۱
انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

اگر گیاهخوار هستید این توصیه دانشمندان را جدی بگیرید!

اگر گیاهخوار هستید این توصیه دانشمندان را جدی بگیرید!
برای گیاهخوارانی که سعی در داشتن یک سبک زندگی سالم دارند، توصیه‌های تغذیه‌ای اغلب می‌تواند گیج کننده باشد. یادگیری اینکه کدام غذاها غنی از چه مواد مغذی هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 اگر گیاهخوار هستید و یا از رژیم غذایی عمدتا گیاهی استفاده می‌کنید، باید بدانید بدن شما ممکن است با کمبود ویتامین و برخی مواد معدنی روبرو شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، به همین دلیل کارشناسان ضمن خوردن مواد مغذی به شرح زیر، توصیه می‌کنند این افراد حتما از مکمل دارویی استفاده کنند.

  • دانه چیا و گردو منبع امگا ۳ گیاهی هستند.
  • مکمل B۱۲: از آنجایی که گیاهخواران عمدتا با کمبود B۱۲ روبرو هستند، بنابراین توصیه شده است تا آن را به صورت آمپول تزریق کنند.
  • گیاهخواران اغلب دچار کمبود آّهن می‌شوند اما غذاهایی مانند لوبیا، عدس، توفو و اسفناج منبع خوبی برای رفع کمبود آهن هستند اما در هر حال مانند آهن موجود در محصولات حیوانی نبوده و توصیه می‌شود با غذاهای حاوی ویتامین سی برای جذب بیشتر مصرف شود. گفتنی است خستگی غیرقابل توضیح، ضربان قلب سریع، مو و ناخن شکننده و رنگ پریده در گیاهخواران دیده می‌شود.
  • از آنجایی که گیاهخواران دچار کمبود امگا ۳ می‌شوند، باید آن را با غذاهای حاوی ویتامین B۶ و روی مصرف کنند.
  •  محصولات لبنی منبع کلیدی کلسیم هستند اما گیاهخواران از آن پرهیز کرده و در طولانی مدت سلامت استخوان‌های آنها را به خطر می‌اندازد.توفو، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و بامیه می‌تواند کمک کننده باشد اما در نهایت یک فرد گیاهخوار نیاز به مکمل دارد.
  • پروتئین‌ واحد سازنده عضلات بوده و مصرف زیاد آن برای عضله سازی و سلامت طولانی مدت ضروری است. کارشناسان می‌گویند کسانی که میزان توصیه شده روزانه را رعایت نمی‌کنند ممکن است متوجه مشکلات پوست، مو و ناخن شوند و ممکن است اشتهای بیشتری را تجربه کنند.برای پروتئین، مکمل های گیاهی مانند پودرهای پروتئین نخود، شاهدانه یا سویا جایگزین‌های موثری هستند. هنگام انتخاب مکمل های پروتئینی، به دنبال مکمل‌هایی با مشخصات اسید آمینه کامل و حداقل مواد افزودنی باشید.
برچسب ها: گیاهخوار ، سبک زندگی
ارسال به دوستان