۱۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۲۷۳۵
انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۴-۰۷-۱۴۰۳

مدیرعامل راه آهن: افزایش نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی نیازمند تمرکز بر نگهداشت و استفاده از تکنولوژی‌های روز است

مدیرعامل راه آهن: افزایش نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی نیازمند تمرکز بر نگهداشت و استفاده از تکنولوژی‌های روز است
امروزه همچنان فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است؛ اگر بتوانیم مقوله مهندسی نگهداشت را در سطح کشور فرهنگ‌سازی کنیم،  صنایع می‌توانند همچنان از دارایی‌های خود بیشترین ارزش را خلق کنند.  

رییس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران گفت: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، توجه و تمرکز ویژه بر علم روز مهندسی نگهداشت جهت تعیین تناسب عمر دارایی با کارکرد، سرعت و نرخ عملیات نگهداشت، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش انجمن نت ایران، جبار علی ذاکری معاون وزیر راه ، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و رییس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران گفت: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمان‌ها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود با سرمایه‌گذاری بیشتری اقدام به خرید، نصب و راه اندازی خطوط تولید کنند. به همین منظور و جهت پاسخگویی به مطالبات سهامداران، مدیران ارشد تصمیم به  افزایش سرعت تولید گرفته و انتظار ثبت رکوردهای جدید در تولید را  مطالبه می نمایند. 

وی ادامه داد: بالاتر رفتن رکورد تولید، اثر مستقیمی بر افزایش نرخ خرابی و توقفات تجهیزات داشته و در نتیجه با توجه به وضعیت عمر تجهیزات منجر به کاهش ارزش دارایی های موجود و الزام به صرف هزینه های هنگفت در خصوص بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی خواهد داشت. بنابراین توجه و تمرکز ویژه بر علم روز مهندسی نگهداشت جهت تعیین تناسب عمر دارایی با کارکرد، سرعت و نرخ عملیات نگهداشت، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. 

رییس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران اظهار کرد: امروزه پیاده سازی صحیح و اصولی نگهداشت از دارایی ها در کشور تبدیل به یک دغدغه مهم برای تمام صنایع ایرانی شده است که این امر مستلزم برنامه ریزی صحیح و اصولی و الزام به استفاده از تکنولوژی هایی مانند اتوماسیون در خطوط تولید است تا عیب یابی تجهیزات و وضعیت عملکرد آنان را به صورت مکانیزه و بر خط صورت پذیرفته و زمان کاری تیم های تعمیراتی صرف رفع این عیوب و تعمیرات صحیح و اصولی آنان با اتکا بر سطح مهارت تیمهای اجرایی  نگهداشت گردد. 

وی بیان کرد: در کشور با شکل گیری جوایز بهره وری مانند جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران به دنبال ایجاد یک محرک و پیشران در سازمان‌ها برای خلق ارزش از حوزه نگهداشت و افزایش توسعه ثروت در کشور هستیم تا سازمان‌ها بتوانند نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود خود را در حوزه مهندسی نگهداشت به درستی شناسایی و در عرصه ملی ضمن بهبود عملکرد خود، در یک فضای سالم و پویا جهت تعالی و رشد به رقابت با دیگر سازمان ها بپردازند. 

رییس کمیته عملی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری جوایز ملی، دانش افزایی و ایجاد زمینه الگوبرداری مشترک برای سازمان‌ها و صنایع ایرانی است تا بتوانند با استفاده از تجارب و درس آموخته‌های خود نسبت به رفع چالش های سازمانی اقدام نمایند. 

ذاکری ادامه داد: انتظار داریم خروجی جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران منجر به بهبود عملکرد تیم‌های نگهداشت و استمرار تولید و سودآوری برای سازمان ها و صنایع ایرانی گردیده و امکان جلوگیری از ارز بری در کشور را با فراهم سازی فرصت های بومی سازی، خودکفایی و  ساخت داخل را با استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش‌بنیان  فراهم سازد. 

وی اظهار کرد: امروزه همچنان فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در سطح کشور یک دغدغه مهم و ضروری است؛ اگر بتوانیم مقوله مهندسی نگهداشت را در سطح کشور فرهنگ‌سازی کنیم،  صنایع می‌توانند همچنان از دارایی‌های خود بیشترین ارزش را خلق کنند.
 
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد: این چالش در صنایع مختلف منجمله صنایع ریلی نیز وجود دارد پایین بودن نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی همچنین دغدغه افزایش سرعت ناوگان با توجه به وضعیت فرسودگی و عمر آنان،  تمرکز ویژه بر امر نگهداشت و استفاده از تکنولوژی‌های روز را می طلبد تا منجر به ارتقای بهره‌وری و شکل گیری بهره وری نوآور در صنعت ریلی کشور گردد.


هفتمین دوره جایزه ملی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های ایران  در روز ۱۷ مهرماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار خواهد شد.

ارسال به دوستان