۲۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۱۹۵
انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۰-۰۷-۱۴۰۳

کودزو یا تیریشه چیست و چه خواص و فوایدی دارد؟

کودزو یا تیریشه چیست و چه خواص و فوایدی دارد؟
این گیاه در سال 1876 در جنوب شرقی آمریکا برای جلوگیری از فرسایش خاک کشف شد و مورد استفاده قرار گرفت. اما این گیاه به سرعت همه جا را فرا گرفت و همه ی زمین ها و شهر را پوشش داد.

کودزو یا تیریشه گیاهی شبیه به درخت مو است که خواص دارویی زیادی دارد. اگر گیاه کودزو تحت شرایط خوبی رشد کند، به راحتی گسترش یافته و هر چیزی که در مسیر رشدش قرار گرفته باشد را پوشش می دهد. این گیاه در سال 1876 در جنوب شرقی آمریکا برای جلوگیری از فرسایش خاک کشف شد و مورد استفاده قرار گرفت. اما این گیاه به سرعت همه جا را فرا گرفت و همه ی زمین ها و شهر را پوشش داد.

 گزارش فن تیریکس، بهامروزه از ریشه، برگ و گل های گیاه کودزو برای مصارف دارویی استفاده می شود. مردم از این گیاه برای درمان اعتیاد به الکل و کاهش علائم بعد از مستی مثل سردرد، گیجی، تهوع و استفراغ استفاده می کنند. گیاه کودزو خواص فراوانی داشته و برای مشکلات مربوط به گردش خون و قلب مثل فشار خون بالا، تپش قلب نامنظم، نارسایی قلبی و درد قفسه ی سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین برای مشکلات مربوط به سیستم تنفسی مثل عفونت سینوس، سرماخوردگی معمولی، تب بالا، آنفولانزا، آنفولانزای خوکی و مشکلات پوستی مثل آلرژی، تحریکات پوستی و کهیر، خارش و پسوريازيس‌ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی افراد نیز از گیاه کودزو برای علائم یائسگی، کاهش وزن، درد عضلات، سرخک، اسهال خونی، درد ناشی از ورم معده، تب، اسهال، تشنگی، خشکی گردن و ترویج عرق کردن استفاده می کنند. دیگر مصارف خوراکی این گیاه، برای درمان فلج اطفال، التهاب مغز (انسفاليت)، میگرن، کری، دیابت، دردهای عصبی و کوری ناشی از دیابت و آسیب های ضربه ای و جراحتی است.

در چین نیز پوئه‌ رارین (Puerarin) که یک ماده ی شیمیایی موجود در کودزو است را برای درمان سکته های ناشی از لخته های خونی و همچنین درد پشت، حمله ی قلبی و کاهش کلسترول در افراد مبتلا به بیماری قلبی، به صورت وریدی تزریق می کنند.

اما چرا خواص گیاه کودزو تا این حد مفید است؟

اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد kudzu حاوی مواد تشکیل دهنده ی ضد الکل است. همچنین احتمالاً اثراتی مانند استروژن نیز دارد. مواد شیمیایی موجود در kudzu نیز می تواند گردش خون در قلب و مغز را افزایش دهد.

برچسب ها: کودزو ، تیریشه
ارسال به دوستان
علائم بیش فعالی در دخترها و پسرها را بشناسید / چگونه بیش فعالی را از شیطنت تشخیص دهیم؟ ناسا به فضاپیمای خود در فاصله ۴۶۶ میلیون کیلومتری زمین سیگنال لیزر فرستاد سفر به ایران قدیم؛ چریک جنگلی‌ها، خالو قربان 103 سال قبل (+عکس) کودزو یا تیریشه چیست و چه خواص و فوایدی دارد؟ حزب‌الله عراق: اگر به ایران حمله شود، جلوی صادرات نفت را می‌گیریم بمباران بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران در مرز سوریه و لبنان انتخابی جام‌ جهانی/ شکست عربستان در خانه برابر سامورایی‌ها محل حادثه منجر به فوت کارگر مس سرچشمه رفسنجان پلمب شد پنتاگون: از زمان جدید سفر وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا مطلع نیستیم حزب الله: ترور «وفیق صفا» شکست خورد کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه سالوک اسفراین شنای بچه‌وزغ‌ها برنده مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ شد مرکز اطلاع رسانی فلسطین: کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران/ هیچ کسی زنده خارج نشد ادعای رسانه‌های اسرائیلی: یکی از مسئولان حزب الله ترور شده مقدماتی جام‌ جهانی/ پیروزی قطر و تساوی امارات در شب توقف بحرین