۲۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۹۳۰
انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

چطور هم به ایران و هم به آمریکا سفر کنید / متفکرین گردشگری در ایران این کار را آسان و شدنی کردند! (فیلم)

چطور هم به ایران و هم به آمریکا سفر کنید / متفکرین گردشگری در ایران این کار را آسان و شدنی کردند! (فیلم)
پس از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گردشگران تمایل کمتری برای سفر به ایران دارند. آن‌ها تصور می‌کنند در صورت خوردن مهر ایران روی پاسپورت امکان گرفتن ویزای شینگن یا ویزای سفر به آمریکا را از دست می‌دهند.

عصر ایران ــ با ویزای الکترونیکی مشکل سفر به ایران و آمریکا برای گردشگران حل می‌شود. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفته گردشگران نباید نگران مهر پاسپورت باشند. برای این‌کار قرار است ویزای الکترونیکی صادر شود. نوعی ویزا که پس از صدور دیگر نیازی به زدن مهر ورود و خروج نیست.

گزارش را این‌جا ببینید

پس از تحریم‌های یکجانبه آمریکا گردشگران تمایل کمتری برای سفر به ایران دارند. آن‌ها تصور می‌کنند در صورت خوردن مهر ایران روی پاسپورت امکان گرفتن ویزای شینگن یا ویزای سفر به آمریکا را از دست می‌دهند. برای همین ایرانی‌ها هم دست به ابتکار تازه‌ای زدند.

ویزای الکترونیکی برای حل این مشکل برای گردشگران خارجی صادر می‌شود. حالا اصغر شالبافیان، معاون گردشگری در دیدار با سرهنگ نودهی رئیس پلیس مهاجرت از همکاری گردشگری با فراجا برای صدور ویزای الکترونیکی گفته است.

اجرای طرح ویزای الکترونیکی از سال ۹۷ در دستورکار بوده و به نظر می‌رسد حالا کاملا عملیاتی شده‌است. طی ۱۵ سال گذشته سفر گردشگران خارجی به ایران کاهش چشمگیری داشته‌است.

در حال حاضر عمدتا مسافرانی از چین ترکیه، عراق، عمان، روسیه و افغانستان به ایران سفر می‌کنند. تمام راسای قبلی میراث فرهنگی وعده‌های درباره درآمد گردشگری داده بودند تقریبا همه آن‌ها در انجام وعده‌ها شکست خورده‌اند.

از گردشگری به عنوان صنعت پولساز سالم نام می‌برند. صنعتی که ایران با داشتن پتانسیل‌های زیاد از درآمد آن محروم مانده است.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
برچسب ها: ویزا ، گردشگری
ارسال به دوستان
عراقچی: روند مذاکرات ‎ایران و ‎آمریکا به دلیل شرایط منطقه متوقف شده است (فیلم) غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت کابلی پلو با 50 کیلو گوشت (فیلم) رحیم پور ازغدی: آن‌هایی که نه غزه نه لبنان گفتند هیچ وقت برای ایران فداکاری نکردند (فیلم) دیدار رئیس مجلس ترکیه در ژنو با قالیباف (فیلم) اولین تصاویر از ریزش ساختمان ۲ طبقه فرسوده در نسیم‌شهر (فیلم) واژگونی یک جرثقیل و سقوط دو کارگر (فیلم) اتمام حجت سردار رادان با اتباع غیرمجاز (فیلم) عراقچی: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است (فیلم) طرز پخت غذا با 1000 عدد تخم مرغ توسط آشپز روستایی باکویی (فیلم) انفجار بمب‌های جنگ جهانی دوم در آلمان (فیلم) بهترین پارچه برای استفاده در فصل پاییز (فیلم) چطور هم به ایران و هم به آمریکا سفر کنید / متفکرین گردشگری در ایران این کار را آسان و شدنی کردند! (فیلم) «گرایه» معادل فارسی «ترند» شد (فیلم) آداب پوشش در پاییز با توجه به مزاج (فیلم) با سیب زمینی و ماست این غذا را درست کنید (فیلم)