۲۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۶۴۳
انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

معاون دفتر رئیس‌جمهور: خبر دستور رئیس جمهور برای سرکشی عمومی به حساب‌های مردم دروغ است

معاون دفتر رئیس‌جمهور: خبر دستور رئیس جمهور برای سرکشی عمومی به حساب‌های مردم دروغ است
مهدی طباطبایی: آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری تاکید کرد که انتشار خبر دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب‌های عموم مردم برای اخذ مالیات، یک دروغ آشکار و کذب محض بود.

به گزارش ایسنا، متن پیام مهدی طباطبایی در فضای مجازی به شرح زیر است: 

آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود. رئیس جمهور پزشکیان چنین دستوری نداده و اساسا چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و ذیل مصوبات مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.

برنامه تعیین سازو کارهای عملی شفافیت اقتصادی نیز بر اساس اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم برای مبارزه با فرار مالیاتی کسانی است که درآمدهای هنگفت خود را پنهان می‌کنند و هیچ ارتباطی به عموم مردم ندارد. اجرای این قانون مطلقا به معنای بررسی تراکنش‌ها و حساب‌های عموم مردم نیست. 

داده‌محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی بخش کوچکی از پازل بزرگ شفافیت در عرصه اقتصاد است و هدف این شفافیت شناسایی کسانی است که درآمدهای کلان دارند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

اقتضای صداقت حرفه‌ای در اطلاع‌رسانی این است که رسانه‌هایی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند اگر تعمدی در نشر اکاذیب ندارند از شیوه تنظیم خبر و انتشار برداشت‌ها و تفاسیر خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

ارسال به دوستان
ایران خودرو: آغاز تحویل ری‌را به مشتریان از ابتدای آذرماه/ سورن گازسوز توربو، تارا جوانان و رانا با گیربکس اتوماتیک شش سرعته می آید عراقچی در دیدار وزیر خارجه اردن: به اقدام جمعی کشور‌های منطقه برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ نیاز داریم رهبر انقلاب امام جمعه جدید زنجان را منصوب کردند چرا در صادرات خودرو موفق نیستم؟  آیا آمریکا می تواند به سلطه چین در بازار انرژی خورشیدی پایان دهد؟ وزیر ارتباطات : قسمتی از دلایل کاهش سرعت اینترنت ، به شرایط منطقه و وضعیت سایبری برمی‌گردد/ لایحه «حریم خصوصی کاربران» در حال نهایی شدن است سفر به ایران قدیم؛ جاده کرج 100 سال قبل(عکس) استعفای مدیر مدرسه ای که مادری به ازای شهریه فرزندش آن را نظافت کرد معمای پرواز پهپادها بر فراز جنگنده‌های F22 دیدنی های امروز؛ از جشن تولد پادشاه تایلند تا عبور دشوار از مرز سوریه و لبنان چرا وقتی قهوه می‌خوریم، عصبی می‌شویم؟ بیژن عبدالکریمی : طی این ۴۰سال همه نیروها و گفتمان‌ها از قطار انقلاب پیاده شده‌اند فشار دلار بر بازار طلا ماندنی است؟ راز سازگاری شگفت‌انگیز مرغ مگس: از سیستم گوارشی تا پرواز در ارتفاعات حذف لیزری پهپادها با بهای ۳ دلار!