۲۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۵۵۰۳
انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

لوبیای سفید چه خاصیتی دارد ؟

لوبیای سفید چه خاصیتی دارد ؟
لوبیا سفید برای سلامتی مفید است. این ماده غذایی یک گزینه سالم برای بیماران مبتلا به آسم و دیابت محسوب می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

 لوبیا سفید یکی از انواع لوبیاها و از خانواده‌ی حبوبات است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد و به تقویت حافظه، درمان کم خونی، سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند.

خواص لوبیای سفید

تقویت حافظه به علت سرشار بودن از فسفر

جلوگیری از کم‌خونی به خاطر آهن زیاد

سرشار از منیزیم است

تنظیم کننده سطح پتاسیم و کلسیم است

افزایش سرعت سوخت و ساز بدن

از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند

مواد مغذی: از نظر ارزش تغذیه‌ای، لوبیای سفید سرشار از پروتئین و فیبر است و مقادیر قابل توجهی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و فولات دارد. این لوبیا همچنین منبع خوبی از کولین است. جالب است بدانید که دسترسی زیستی آهن (نسبت ماده مغذی که هضم و جذب می‌شود) در لوبیای سفید بیشتر از سایر انواع لوبیا است.

فواید برجسته برای سلامتی: مشابه لوبیای سیاه، مصرف لوبیای سفید برای سلامت روده مفید است، هم میکروب‌های مفید روده را بهبود می‌بخشد و هم به تقویت دیواره روده کمک می‌کند.

چگونه بیشتر از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید: لوبیای سفید را می‌توان در غذاهای مختلف مانند سوپ‌ها، چیلی‌ها، سالادها و دیپ‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را پوره کرده و در اسموتی‌ها یا سس‌ها به کار برد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها: لوبیا ، لوبیا سفید
ارسال به دوستان
عدم توجه به نابینایان ۱۵۰ هزار تومان جریمه دارد فاجعه مسمومیت با مشروبات تقلبی در مازندران؛ 25 فوتی تاکنون کشف مخفیگاه جدید قاچاقچیان؛ مواد مخدر در رادیاتور خودرو اردوغان: سکوت جهان در برابر فاجعه غزه غیرقابل قبول است حال ایرج «پهلوان آواز ایران» خوب است انهدام باند سارقان کابل برق و کشف ۲۵۰ فقره پرونده سرقت منتظر افزایش قابل توجه طول عمر انسان ها در این قرن نباشید سرنوشت نامعلوم اکران فیلم «رکسانا» به دلیل ممیزی‌های تاثیرگذار در داستان برخود مرگبار کامیون با تاکسی/ ۲ دانش آموز فوت کردند پایان مزاحمت های ۲ شرور پرادو سوار نتایج میزان بازدید سریال طوبی در فضای مجازی از طرف صداوسیما ؛ ۳۰ میلیون مخاطب و ۴۰۰ میلیون بازدید سردار ابراهیم رستمی: سلاح قوی تر از بمب هسته ای داریم/ جنگ با آمریکا اجتناب ناپذیر است/ هزینه شلیک یک موشک ۲۰۰ میلیون دلار است/ برای زدن دیمونا مانور انجام دادیم سایه تاریک مسکن بر زندگی کرایه نشین ها/ قدرت خرید مسکن آب رفت کشف لباس های قاچاق از خیابان خزانه اعلام آراء کمیته انضباطی