۳۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۶۹۵۶
انتشار: ۰۹:۵۶ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۳

قاتلان فراری از زندان هرات، در تهران دزدی می‌کردند

قاتلان فراری از زندان هرات، در تهران دزدی می‌کردند
آن زمان پلیس افغانستان هر سه نفر را بازداشت کرد و به زندان هرات فرستاد. اما با حمله طالبان به افغانستان، در زندان ها باز شد و تمامی زندانی ها بیرون آمدند که این سه قاتل خطرناک هم از زندان آزاد شدند. آنها سپس مخفیانه به ایران آمده‌اند.
ساعت ۶ بعدازظهر ۲۳ اسفند مرگ مرد ۴۰ ساله‌ای با شلیک گلوله به بازپرس امیرحسین علیمردان اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر تیم جنایی راهی محل شده و با جسد مرد جوان در پیاده رو در حالی مواجه شدند که با دو تیر به قتل رسیده بود.
 
روزنامه ایران نوشت: تحقیقات میدانی حکایت از آن داشت که دو مرد در حالی که صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند، سوار بر موتورسیکلت به سمت مرد جوان رفته و با شلیک گلوله، کیف دستی او را به سرقت برده بودند.
 
در ادامه مشخص شد مقتول، در زمینه خرید و فروش ارز فعالیت دارد. روز حادثه نیز داخل کیف او، ۶۲ هزاردلار در بسته‌های ۱۰۰ دلاری، ۱۴۰۰ یورو و ۱۰ میلیون تومان پول نقد بود که سارقان آن را به سرقت برده بودند. سارقان از زمانی که وی در میدان فردوسی از مغازه صرافی خارج شده بود او را تعقیب کرده بودند تا اینکه در محدوده شهرک ولیعصر وی را به قتل رساندند.
 
در حالی که تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی سارقان جنایتکار ادامه داشت پرونده یک گروگانگیری به پلیس اعلام شد. کارآگاهان دریافتند مردی افغانستانی به نام احمد که کارگاه تولیدی دارد با خودروی شریکش در حال رفتن به خانه بوده که سرنشینان یک خودرو، راه را بر او سد کرده و با تهدید سلاح وی را ربوده و در تماس با خانواده او درخواست ۴ هزار دلار کرده‌اند. آنها فیلمی از گروگان ارسال کردند که نشان می‌داد قسمتی از گوش او را بریده بودند. خانواده احمد بدون آنکه پلیس را مطلع کنند این پول را برای گروگانگیران و به حساب مردی ایرانی واریز کرده بودند.
 
 اما گروگان آزاد نشده بود. کارآگاهان پلیس نیز از طریق شماره کارتی که پول به حساب آن واریز شده بود، صاحب حساب را شناسایی کردند و مشخص شد کارت در اختیار مردی به نام حفیظ است. بدین ترتیب حفیظ بازداشت شد و گفت: من برای یک باند آدم ربایی کار می‌کنم. ما افراد ثروتمند را شناسایی و تعقیب کرده و در یک تصادف ساختگی آنها را ربوده و به باغی در شهریار می‌بردیم ما برای اینکه بتوانیم خانواده‌های گروگان‌ها را مجاب به پرداخت پول کنیم اعضای بدن آنها را می‌بریدیم و فیلمش را برای آنها ارسال می‌کردیم.
 
با اطلاعاتی که حفیظ به تیم تحقیق داد، به دستور بازپرس غلامحسین صادق‌زاده از شعبه هفتم دادسرای امور جنایی پایتخت یکی از سرکرده‌ها و ۶ متهم دیگر بازداشت شده و گروگان نیز آزاد شد.
 
در ادامه تحقیقات زمانی که متهمان به اداره آگاهی پایتخت منتقل شدند، باتوجه به جرایم خشنی که مرتکب شده بودند این احتمال مطرح شد که آنها جرایم دیگری هم در پرونده خود دارند. در ادامه یکی از متهمان گفت: سردسته باند، در دورهمی‌های شبانه تعریف می‌کرد که به همراه مراد، سردسته فراری باند، سال گذشته مردی را به قتل رسانده و کیفش را که مقدار زیادی پول و دلار داخلش بوده سرقت کرده‌اند.
 
بدین ترتیب با تحقیقات بیشتر و تطبیق تصاویر قاتلان با اعضای این باند، راز قتل مرد جوانی که اسفند سال گذشته به دست این باند به قتل رسیده بود فاش شد.هرچند متهمان هنوز به قتل اعتراف نکرده‌اند.
 
از سوی دیگر تیم جنایی با بررسی پرونده قتل مرد کامیونداری که دی سال گذشته در بزرگراه آزادگان به قتل رسیده بود احتمال دادند که این جنایت نیز از سوی این باند رخ داده باشد.
 

سرقت ۵۰۰ میلیونی

 چندی قبل مردی افغانستانی در تماس با پلیس از سرقت ۵۰۰ میلیون تومانی از خانه‌اش خبر داد. وی گفت: در خانه میهمان داشتم که ناگهان در ورودی آپارتمان به صدا درآمد و از آنجایی که تصور می‌کردم یکی از اقوام است، در را باز کردم. اما چند مرد مسلح در حالی که نقاب به چهره داشتند وارد خانه شدند و با تهدید قصد سرقت پول‌هایمان را داشتند. با آنها درگیر شدیم و نقاب دو نفر از آنها را کشیدیم و چهره‌هایشان را دیدیم. آنها هم‌ولایتی‌مان بودند. چند سال قبل، این دو نفر با یکی از دوستانشان در افغانستان چندین نفر را به قتل رسانده بودند.
 
آن زمان پلیس افغانستان هر سه نفر را بازداشت کرد و به زندان هرات فرستاد. اما با حمله طالبان به افغانستان، در زندان‌ها باز شد و تمامی زندانی‌ها بیرون آمدند که این سه قاتل خطرناک هم از زندان آزاد شدند. آنها سپس مخفیانه به ایران آمده‌اند.
 
باتوجه به اطلاعاتی که شاکی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار داد، هویت متهمان که از اعضای همان باند مخوف بودند شناسایی شد و شاکی‌ها با مشاهده متهمان، سارقان را شناسایی کردند.
برچسب ها: زندان ، هرات ، قاتلان ، تهران ، دزدی
ارسال به دوستان