۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۱۷۴
انتشار: ۲۰:۳۱ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۳

کاخ سفید: بایدن از افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا درباره ایران و اسرائیل عمیقا نگران است

کاخ سفید: بایدن از افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا درباره ایران و اسرائیل عمیقا نگران است
کربی گفت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال تحقیق درباره افشای اسناد محرمانه درباره اسرائیل و ایران است و در این خصوص با همتایان اسرائیلی خود در تماس هستند.
سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با ابراز بی اطلاعی درباره نحوه افشای اسناد اطلاعاتی واشنگتن درباره ایران و اسرائیل اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا «عمیقا نگران» است.
 
به گزارش ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره نحوه انتشار اسناد محرمانه آمریکا درباره ایران و اسرائیل گفت: نمی‌دانیم اسناد محرمانه درباره برنامه‌های اسرائیل برای پاسخ به ایران چگونه درز پیدا کرده است.
 
این مقام کاخ سفید همچنین افزود: نمی‌دانیم اسناد توسط افراد یا از طریق هک و نفوذ سایبری فاش شده است.
 
کربی اضافه کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال تحقیق درباره افشای اسناد محرمانه درباره اسرائیل و ایران است و در این خصوص با همتایان اسرائیلی خود در تماس هستند.
 
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر افشای اسناد اطلاعاتی بیشتری وجود ندارد.
 
کربی تصریح کرد: «ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چگونه این اسناد در رسانه های اجتماعی منتشر شدند. من می دانم که وزارت دفاع در حال بررسی این موضوع است، و مطمئن هستم که آنها سعی خواهند کرد نحوه افشا شدن این اسناد را تعیین کنند. بنابراین نمی توانم به سؤال شما پاسخ دهم که آیا این یک نشت اطلاعات یا حمله سایبری بود. در این مرحله، ما باید منتظر باشیم تا تحقیقات انجام شوند.»
 
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «در حال حاضر، هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد اسناد دیگری به صورت عمومی منتشر شده است اما هوشیار هستیم.»
 
کربی همچنین مدعی شد که پس از ترور یحیی السنوار رهبر حماس، با اسرائیل درباره تمایل شدید خود برای یافتن راه حل دیپلماتیک که به آزادی «گروگان ها» (اسرا) منجر شود، گفتگو کردیم.
 
این سخنگوی دولت بایدن برغم اعلام سازمان ملل مبنی بر مسدود کردن راههای امداد رسانی به مردم غزه مدعی شد: شاهد افزایش حجم کمک‌ها به غزه بوده‌ایم، اما کافی نیست.
 
او درباره حضور نماینده ویژه دولت آمریکا در لبنان نیز ادعا کرد: حضور عاموس هوخشتاین، فرستاده آمریکا در لبنان در چارچوب گفتگوها برای راه حل دیپلماتیک و توقف آتش بس است.
برچسب ها: بایدن ، کاخ سفید
ارسال به دوستان
چراغ‌ زنون یا LED؛ روشنایی و طول عمر کدام بیشتر است؟ چطور کمبود خواب را جبران کنیم ؟ نگاهی به مشخصات قدرتمندترین کامیون نظامی جهان؛ HX۳ (+عکس) طرح جدید اسرائیل برای آتش‌بس در غزه ترامپ: من نیازی به تست هوش ندارم و تا ۸۰ سالگی فاصله دارم ایرلند تحریم‌ های اقتصادی مستقلی علیه اسرائیل اعمال می‌کند حمله اسرائیل به یک ساختمان مسکونی نزدیک بیمارستان رفیق حریری فرمانده نیروی دریای ارتش: عربستان تقاضای رزمایش مشترک دریایی با ایران را داشته آمار عجیب سرمربی پرسپولیس؛ همچنان در حسرت برد آسیایی دیدار وزیران امور خارجه ایران و بحرین علت بوی نامطبوع در گرگان چه بود؟ اعترافات جدید زنی که به خاطر مرگ گربه‌اش دست به انتقام‌گیری زد حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه «گلیلوت» تل‌آویو ادعای اسرائیل درباره بازداشت ۷ نفر به اتهام جاسوسی برای ایران واکنش سفیر ایران به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران: تحریک‌آمیز و عمیقاً نگران‌کننده است