۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۳۵۵
انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۱-۰۸-۱۴۰۳

محاکمه سارقان منازل تهران به جرم محاربه

محاکمه سارقان منازل تهران به جرم محاربه
در این پرونده پس از دستگیری سه نفر از عوامل اصلی که سارقان مسلح بودند، کیفرخواست به اتهام محاربه صادر شد و اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شان در روز گذشته با حضور تعدادی از خانواده شکات و وکلای ان‌ها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و جلسه بعدی امروز برگزار می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه سارقان منازل تهران به جرم محاربه محاکمه می‌شوند، گفت: فیلم چهره این سارقان نمایش داده می‌شود.
 
به گزارش میزان، سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سارقان مسلحی که از منازل شهروندان تهرانی سرقت می‌کردند، بیان کرد: قوه قضاییه در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه و احقاق حقوق مردم هیچ مسامحه‌ای با متجاوزین به حقوق آنها از جمله سارقان مسلح نخواهد داشت. مردم مطمئن باشند با اینگونه مجرمان با اشد مجازات‌های عبرت‌آموز و بازدارنده برخورد خواهد شد.
 
جهانگیر با تشکر از زحمات مجموعه فراجا و پلیس آگاهی فراجا که با اقدامات شبانه روزی برای شناسایی این باند خطرناک اقدام کردند، گفت: این زحمات منجر به دستگیری سه تن از سارقان مسلح شد، البته ۲ تن از سارقان مسلح همچنان متواری هستند و با دستور قضایی انشالله اسامی و عکس آنها منتشر می‌شود و از مردم می‌خواهیم که با شناسایی آنها به ضابطان و مرجع قضایی برای رسیدگی فوری پرونده کمک کنند.
 
سخنگوی دستگاه قضا گفت: در این پرونده پس از دستگیری سه نفر از عوامل اصلی که سارقان مسلح بودند، کیفرخواست به اتهام محاربه صادر شد و اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شان در روز گذشته با حضور تعدادی از خانواده شکات و وکلای ان‌ها در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و جلسه بعدی امروز برگزار می‌شود. این سارقان با سلاح‌های سرد و گرم و به صورت رعب آور و خوف انگیز به منزل شهروندان هجوم برده و پس از سرقت از خانواده ها، ضرب و جرح و حبس آنها نسبت به تهیه فیلم از اقدامات خود و بعضا انتشار این فیلم‌ها در فضای مجازی هم استفاده می‌کردند که این مسئله علاوه بر ایجاد رعب و وحشت برای خانواده‌های مالباخته، برای سایر مردم هم ایجاد رعب و وحشت می‌کرده است.
 
وی تصریح کرد: همه خانواده‌هایی که مورد سرقت قرار گرفتند دچار مشکلات روحی و روانی و بعضا جسمی شدند و سرکرده این باند که سوابق متعدد کیفری دارد، در بین بازداشت شدگان است و امیدواریم با پیگیری‌های متعددی که دادگاه صورت خواهد داد، نحوه مجازات اینها بنحوی باشد که مردم آرامش روانی را در خانه‌های خود پیدا کنند و اجازه نمی‌دهیم فرد و یا افرادی به این نحو بخواهند به حریم خصوصی مردم تجاوز کنند.
ارسال به دوستان