۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۳۰-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۷۴۶
انتشار: ۱۷:۰۸ - ۳۰-۰۷-۱۳۸۹

نخستین کتاب داستان سه بعدی جهان منتشر شد

به نظر می رسد این فن‌آوری که اکنون دوره‌های نخستین پیدایش و تکامل خود را سپری می کند، در آینده به مقدار زیاد در دستگاه‌های تلفن همراه و بازی‌های رایانه ای و ویدیویی و هم چنین در رسانه‌های چاپی مانند روزنامه‌ها استفاده شود.
کشور فنلاند نخستین کتاب داستان کودک سه بعدی جهان را منتشر کرد تا تجربه ای جدید از خواندن به کودکان هدیه کند.

به گزارش مهر به نقل از سایت کتابک، این کتاب سه بعدی، در نخستین نگاه مانند همه کتاب های دیگر است ولی راز تفاوت آن در مربع‌های کوچک سیاه رنگی است که به جای تصویرهای کتاب قرار گرفته است. هنگامی که یک دوربین اینترنتی یا وب کم در برابر یکی از این مربع‌ها قرار بگیرد، تصویرهای آن صفحه به شکل سه بعدی بر روی صفحه رایانه دیده می‌شود.

ابتکار استفاده از این فن‌آوری جدید در کتاب‌های کودکان از سوی مرکز پژوهش‌های فن آوری فنلاند است. این مرکز سال‌ها درباره فن آوری Augmented Reality پژوهش کرده است. به گفته یکی از پژوهشگران این مرکز، فن آوری Augmented Reality، افزودن واقعیت مجازی به یک فیلم ویدیویی از دنیای واقعی است.

به نظر می رسد این فن‌آوری که اکنون دوره‌های نخستین پیدایش و تکامل خود را سپری می کند، در آینده به مقدار زیاد در دستگاه‌های تلفن همراه و بازی‌های رایانه ای و ویدیویی و هم چنین در رسانه‌های چاپی مانند روزنامه‌ها استفاده شود.
 
به باور پژوهشگران و ناشران فنلاندی، استفاده از فن‌آوری جدید تصویرهای سه بعدی در کتاب کودک، نشر سنتی کتاب‌های کودکان را به خطر نمی‌اندازد. آنها می گویند تنها چیزی که می‌خواهند این است که هیجان بیشتری برای بچه‌ها به ارمغان آورند.
 

 

برچسب ها: کتاب ، سه بعدی ، فن آوری
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد