۰۱ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۶۳۳۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۶۳۳۵
انتشار: ۱۲:۴۳ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۰

بقائي حكم انفصال خود را تأييد كرد:اعتراض دارم/ حضور سرزده مشایی در دفتر بقایی

وي تا اين لحظه حاضر نشده است كه اين حكم را اجرا كند و به‌دنبال برگرداندن آن در ديوان عدالت اداري است.

فارس: حميد بقائي معاون اجرائي رئيس جمهور حكم ديوان عدالت اداري را درباره خود مبني بر 4 سال انفصال از خدمات دولتي تأييد كرد.

حميد بقايي در نشست خبري امروز در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ما مبني بر اينكه: "شنيده شده است ديوان عدالت اداري شما را به مدت 4 سال از خدمات دولتي محروم كرده است، آيا تأييد مي‌كنيد؟ "، گفت: درست است.

براساس اخبار منتشره، حميد بقائي به‌دنبال تخلفات عديده در دوره‌اي كه رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را به‌عهده داشت، در ديوان عدالت اداري محكوم شده است.

اما پس از صدور رأي ديوان درباره تخلفات بقائي و صدور حكم قطعي، وي از اجراي آن استنكاف مي‌ورزد و همين موضوع باعث مي‌شود وي به 4 سال انفصال از خدمات دولتي محكوم شود.

وي تا اين لحظه حاضر نشده است كه اين حكم را اجرا كند و به‌دنبال برگرداندن آن در ديوان عدالت اداري است.

مطابق ماده 37 از قانون ديوان عدالت اداري مصوب سال 58، در صورتي كه محكوم‌عليه از اجراي رأي استنكاف نمايد با رأي شعبه صادركننده حكم، به انفصال موقت از خدمات دولتي تا پنج سال و جبران خسارت وارده محكوم مي‌شود.

گفتني است در جريان برگزاري نشست خبري بقائي در دبيرخانه شوراي مناطق آزاد ، اسفنديار رحيم مشائي به صورت سرزده وارد ساختمان دبيرخانه و اتاق بقائي شد و وي نيز پس از پايان اين نشست به وي پيوست تا شايعه‌‌اي درباره رايزني‌هاي مشايي و بقايي پيرامون حكم صادره از سوي ديوان عدالت اداري تقويت شود.

خبر دوم فارس در همین باره

ساعاتی پس از انتشار خبر فوق ، خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد:

 بقايي در پاسخ به خبرنگار فارس كه پرسيد: آيا حضورتان در حال حاضر غيرقانوني است و بايد استعفا بدهيد يا نه؟ گفت: اين حكم قطعي نيست و بايد در دادگاه تجديدنظر به آن رسيدگي شود.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، حميد بقايي دقايقي پيش در نشستي كه با تعداد محدودي از خبرنگاران رسانه هاي گروهي تشكيل داده بود در مورد حكم ديوان عدالت اداري مبني بر 4 سال انفصال وي از خدمات دولتي گفت: در اين زمينه احضاريه اي براي من ارسال نشده است.

وي در پاسخ به خبرنگار فارس كه پرسيد: آيا حضورتان در حال حاضر غيرقانوني است و بايد استعفا بدهيد يا نه؟ گفت: اين حكم قطعي نيست و بايد در دادگاه تجديدنظر به آن رسيدگي شود.

بقايي همچنين تصريح كرد:‌اواخر سال گذشته به اين حكم اعتراض كرده ام و منتظر نتيجه آن هستم.

برچسب ها: بقائی ، حکم انفصال ، مشایی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
0
73
همين!!!
زنداني...شلاقي...؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
2
80
یعنی اینکه حکم دادند که دادند به جهنم که حکم دادند اینقدر حکم بدهند تا حکم دانشان پاره شود ما هم کار خودمان را می کنیم به کسی هم مربوط نیست
ناشناس
Australia
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
4
64
مملكتي كه همه كاره اش بقايي و مشايي باشند فقط خدا به دادش برسد
anar
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
24
22
سر زده نیست ایشان همیشه حتی تا دیر وقت در آنجا هستن!!
ما که همسایه هستیم همیشه ایشان را ملاقات میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
1
24
اگه براي اين يكي هم مي شد خوب بود.
كارمند ميراث
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
1
178
اميدوارم همه كارمندان آواره شده بدست بقايي آواره شدنش را در آينده اي نزديك ببينند
علت بوی نامطبوع در گرگان چه بود؟ اعترافات جدید زنی که به خاطر مرگ گربه‌اش دست به انتقام‌گیری زد حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه «گلیلوت» تل‌آویو ادعای اسرائیل درباره بازداشت ۷ نفر به اتهام جاسوسی برای ایران واکنش سفیر ایران به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران: تحریک‌آمیز و عمیقاً نگران‌کننده است روسیه: زمان سفر رئیس جمهور ایران به مسکو به زودی مشخص خواهد شد آغاز فرآیند صدور احکام متناسب‌ سازی بازنشستگان کشوری/حقوق مهر ماه واریز شد ترکیب رویایی لیگ برتر در یک دهه اخیر؛ سیتی با 5 نماینده درخشید گاریدو: پرسپولیس مقابل السد بدشانس بود؛ VAR به ضرر ما کار کرد مدیر بیمارستان کمال عدوان غزه: واحدهای خون در بیمارستان به طور کامل تمام شده/ مجروحان در خیابان‌ها افتاده‌اند و امکاناتی برای کمک رسانی به آنها نیست الهلال با 5 گل العین را در هم کوبید؛ هت‌تریک رحیمی بی اثر ماند انتقاد صریح محقق‌ داماد، اعوانی، دینانی و ...علیه میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری بدشانسی پرسپولیس در قطر؛ 22 شوت بی‌نتیجه مقابل السد پزشکان به دستیار هوش مصنوعی مجهز می‌شوند تجمع اعتراض آمیز جمعی از کادر آزمایشگاهی و پرتوکاران در شیراز