۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۸۰۱۱
انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۲

برکناری بیش از 6500 پلیس از آغاز عملیات ارتشا و فساد مالی در ترکیه

 بیش از 6 هزار و 500 نفر از نیروهای پلیس ترکیه از آغاز عملیات فساد مالی و ارتشا در استانبول از کار برکنار و یا به شعب دیگر منتقل شده اند.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های محلی ترکیه ، مقامات دولتی ترکیه در پی ادعاهایی مبنی بر وجود دولت موازی در پی عملیات فساد مالی و ارتشاء در این کشور ، برکناری گروهی نیروهای پلس ، قوه قضاییه و پرسنل وزارتخانه های مختلف به ویژه وزارتخانه های اقتصاد و وزارت آموزش ملی را آغاز کرد.
 
در راستای اقدام های دولت آنکارا، در طول 43 روز گذشته بیش از 6500 نیروی پلیس در سطوح مختلف ، روسای پلیس استانها، روسای پلیس شعب پلیس ، معاونان شعب مختلف ، تشکیلات مرکزی پلیس در آنکارا و روسا و معاونین شعب کل و نیز مامورین پلیس از کار خود برکنار و یا به دیگر شعب منتقل شده اند.
 
براین اساس ، دیوان عالی اداری ترکیه روز جمعه در رسیدگی به اعتراض رییس پلیس منطقه ˈبی اوغلو ˈ استانبول نسبت به حکم تغییر محل کارش ، رای به متوقف شدن اجرای حکم داد.
 
در حکم صادره شده توسط دادگاه با اشاره به اهمیت کار فرد شاکی که رییس پلیس منطقه بی اوغلو می باشد ، آمده است : تا اعلام حکم قطعی اجرای این حکم متوقف خواهد شد.
 
با متوقف شدن اجرای حکم امکان بازگشت این فرد به محل کار سابق خود فراهم خواهد شد و به گفته ناظران حقوقی این حکم می تواند به عنوان حکمی نمونه برای دیگر ماموران پلیس که محل کار آنان تغییر یافته است و یا از سمتهای خود برکنار شده اند نیز باشد و آنان نیز با مراجعه به دیوان عالی اداری ترکیه می توانند به سر کارهای سابق خود بازگردند.
 
در پی عملیات ارتشا و فساد مالی در 26 آذر ماه توسط پلیس و دادستان استانبول شماری از منتسبان به دولت ترکیه ، دو نفر از فرزندان کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.
 
مقامات دولتی ترکیه در پی این عملیات جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را که هواداران بسیاری در نیروهای پلیس و قوه قضاییه دارد ، عامل این عملیات دانستند.
ارسال به دوستان