۰۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۴۳۳۳
انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۳

اثرات نور صبحگاهی بر بدن انسان

نور صبح موجب هماهنگ سازی بهتر بدن و موجب سوخت و ساز بدن می‌شود؛ از سوی دیگر دریافت نکردن نور به اندازه کافی در زمان مناسب، اثرات منفی بیولوژیکی دارد و موجب اضافه وزن می‌شود.
یک تیم عصب شناسی دریافتند در معرض نور صبحگاهی قرار گرفتن باعث وزن سالم و اندازه برای انسان می‌شود.

به گزارش فارس، عصب شناسان آمریکایی در دانشگاه «نورث وسترن» پس از انجام نخستین مطالعات در مورد اثرات و ارتباط نور صبحگاهی در وزن انسان، گزارش دادند: شگفت‌آور است اما قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی در کم کردن وزن تأثیر دارد.

آنها یک گروه از مردان و زنان به طور متوسط 30 سال که مجهز به یک دستبند روی مچ دست بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ دستبندها دارای یک سنسور روشنایی است که در خواب و بیداری به دست فرد می‌ماند و اطلاعات در معرض نور قرار گرفتن را ذخیره می‌کند؛ در این تحقیقات فعالیت بدنی و مصرف کالری نیز بررسی می‌شود.

در مطالعات و آزمایشات معلوم شد کسانی که بیشتر در معرض نور صبح (بین ساعت 8 تا 12) قرار گرفته‌اند، وزن سالم‌تری دارند زیرا نور صبح موجب هماهنگ سازی بهتر بدن و موجب سوخت و ساز بدن می‌شود؛ از سوی دیگر دریافت نکردن نور به اندازه کافی در زمان مناسب، اثرات منفی بیولوژیکی دارد و موجب اضافه وزن می‌شود.

محققان گفتند این کاری است که هرکس می‌تواند روزانه به آن عمل کند.
ارسال به دوستان
یحیی گل‌محمدی: به حمایت هواداران نیاز داریم عراقچی: ایران برای مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است/ تهران در کنار لبنان است بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله شورای عالی امنیت ملی: شهادت هر رهبری از مقاومت، فصل جدیدی در مبارزه ایجاد می‌کند شوک به بایرن: هری کین مصدوم شد سخنگوی نیروهای مسلح یمن: فرودگاه بن گوریون را هنگام رسیدن نتانیاهو هدف قرار دادیم استقلال خوزستان؛ از پیروزی شیرین تا بحران مالی؛ بازیکنان به دنبال حقوق خود هستند فولاد با گل دقایق پایانی ذوب آهن را شکست داد پیام تسلیت خانواده شهید رئیسی در پی شهادت دبیرکل حزب‌ الله لبنان جاده کرج - چالوس بازگشایی شد هفته سیاه برای فوتبال خوزستان در لیگ یک چمن نقش جهان؛ قربانی تصمیمات اشتباه و منافع شخصی؟ تکرار خشونت در ورزشگاه‌ها؛ این بار نوبت کمک داور فولاد بود (+فیلم) بایدن شهادت دبیرکل حزب‌الله را «اجرای عدالت» خواند! اعلام 3 روز عزای عمومی در سراسر لبنان