۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۳-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۱۷۷۹
انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۳-۱۱-۱۳۹۳

پیشنهاد معافیت گمرکی 100 میلیون ریالی برای مسافران قشم

جادری همچنین خواستار رفع موانع سرمایه گذاری شد و اظهار کرد: مغایرت های قانونی و مزاحمت ها و موانع در این زمینه باید برطرف شود.
استاندار هرمزگان گفت:هم اکنون سقف معافیت عوارض گمرکی برای مسافران به جزیره قشم 10میلیون ریال است که رقمی ناچیز بوده و باید به یکصد میلیون ریال افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، جاسم جادری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد، افزود:معافیت 10میلیون ریالی بسیار ناچیز بوده و مسافرانی که برای گردش آمده اند با کمترین کالا دچار مشکلات قانونی مانند توقیف خودرو و تشکیل پرونده قضایی می شوند.

وی از وزیر دادگستری خواست با توجه به مشکلات معیشتی مردم، برای کالاهای زیر یکصدمیلیون ریال پرونده تشکیل نشود تا مردم بتوانند بدون گرفتاری، نیاز اقتصادی خود را برطرف کنند.

جادری همچنین خواستار رفع موانع سرمایه گذاری شد و اظهار کرد: مغایرت های قانونی و مزاحمت ها و موانع در این زمینه باید برطرف شود.

رییس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به چالش های حقوقی خاطرنشان کرد:قوانین مناطق آزاد با قوانین حاکمیتی همخوان نیست که نمونه آن، محدودیت عملکرد و اختیارات شورای شهر و شهرداری قشم است و جزیره کیش نیز با توجه به همین مغایرت ها شهردار ندارد.

جادری ادامه داد:شورای تامین مناطق آزاد نیز باید با حضور نماینده استاندار تشکیل شود که تاکنون رعایت نشده و ورود آزادانه اتباع بیگانه به مناطق آزاد نیز، مشکلات امنیتی، بهداشتی و تردد به وجود آورده و مجموع این ناهماهنگی ها به همراه مواردی مانند نامشخص بودن وضعیت مالکیت مردم در مناطق آزاد، وقت مدیریت عالی استان را گرفته است.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن، از مدیران اجرایی استان خواست نسبت به مردمی که باوجود مشکلات و کمبودها همچنان از نظام حمایت می کنند، قدردان باشند.

جادری همچنین با اظهار نارضایتی از روند برگزاری شورای اداری استان، از اعضای این شورا خواست پیشنهادهای خود را جهت ایجاد تحول در عملکرد شورای اداری ارائه کنند.
برچسب ها: معافیت گمرکی ، قشم
ارسال به دوستان
دیدنی های امروز؛ از آغاز عرضه جهانی آیفون 16 تا تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی روز جهانی صلح؛ مجالی برای درنگ بر ۶ مفهوم آن/ صلح با خویشتن یا در مقابل سلاح؟ پیام عراقچی به سیدحسن نصرالله در پی شهادت ابراهیم عقیل ویزیت مجازی با پزشک در اندازه واقعی! نماینده ادوار مجلس : دولت می‌تواند راه دخالت نمایندگان در انتصاب دولت را ببندد وضعیت جاده ها در آخرین روز از سفر‌های تابستانی / کدام جاده‌ها امروز یک‌طرفه می‌شوند؟ رگبار باران در ۵ استان کشور زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید