۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۸۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۷-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۸۱۷۴
انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۷-۰۳-۱۳۹۴

بازگشت قانون تجدیدی و مردودی به دوره ابتدایی

مدیرکل دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون تجدیدی و مردودی در دوره ابتدایی از امسال اجرایی می شود.

صادق صادق پور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی که در دو درس پارسی و ریاضی،" عبارت نیاز به تلاش بیشتر" در کارنامه آن ها درج شود تجدید شناخته می شوند و باید در شهریور امسال دوباره این دو درس را امتحان دهند.

وی گفت: طبق مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که دانش آموز در امتحان نوبت شهریور نیز نتواند نمرات توصیفی خیلی خوب، خوب و یا قابل قبول را کسب کند و نمره توصیفی نیاز به تلاش بیشتر را دوباره دریافت کند مردود شناخته شده و باید پایه تحصیلی را دوباره تکرار کند.

صادق پور افزود: پیش از این همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هر نمره توصیفی به پایه بالاتر راه پیدا می کردند که افت تحصیلی آن‌ها را سبب می شد.

وی تاکید کرد: با اجرای این قانون 50 هزار دانش آموز پایه اول دبستان امسال نیاز به تکرار پایه دارند.

گذراندن دوره پیش دبستانی، اختیاری است


مدیرکل دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره گذراندن دوره پیش دبستانی نیز گفت: گذراندن این دوره برای ورود به دبستان کاملا اختیاری است و هیچ مدیری حق الزام اولیاء برای ثبت نام در دوره پیش دبستانی برای ورود به دبستان را ندارد و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

صادق پور همچنین درباره شهریه مدارس هیئت امنایی گفت: این شهریه برای کلاس های فوق برنامه و کاملا اختیاری است، بنابراین پرداخت نیز در مدارس هیئت امنایی کاملا اختیاری و الزام به آن غیرقانونی است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶
غیر قابل انتشار: ۰
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
4
93
میدونم که منتشر نمیکنید ولی بسیار واضح و روشنه با وجود اینگونه مدیران و تصمیم گیران، سیستم آموزشی ما هرگز هدفمند و قابل برنامه ریزی نخواهد بود.
خیلی از مسائل دیگه کشور هم هست که دچار این نوع تصمیم گیریهاست و هرچند وقت یکبار چشممون بهش روشن میشه! بیخود نبود یه زمانی برای پست های مهم ، مستشار وارد میکردند!!
ما فقط ادعا داریم!
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید