۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۶۸۲۲
انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۴

اختصاص 70درصد ترافیک اینترنت آمریکا به صوت و ویدیو

در میان شرکت ها و موسسات مختلف ارائه دهنده خدمات چندرسانه ای در اینترنت نتفلیکس با اختصاص 37.1 درصد از ترافیک اینترنت در رتبه اول است و سایت به اشتراک گذاری یوتیوب با 17.9 درصد از ترافیک رتبه دوم را از آن خود کرده است.

استفاده چندرسانه ای از اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان رو به افزایش است و بررسی های موسسه Sandvine از اختصاص 70 درصد ترافیک اینترنت آمریکای شمالی به این امر خبر می‌دهد.

این آمار از طریق بررسی نحوه استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت خانگی در آمریکای شمالی به دست آمده و نشانگر دو برابر شدن استفاده از اینترنت برای دسترسی به صوت و ویدیو در 5 سال اخیر است.

در میان شرکت ها و موسسات مختلف ارائه دهنده خدمات چندرسانه ای در اینترنت نتفلیکس با اختصاص 37.1 درصد از ترافیک اینترنت در رتبه اول است و سایت به اشتراک گذاری یوتیوب با 17.9 درصد از ترافیک رتبه دوم را از آن خود کرده است.

آمازون نیز که به تازگی در این عرصه به طور جدی وارد شده سهم ناچیز 3.1 درصدی را از آن خود کرده است. نکته جالب این است که سرویس به اشتراک گذاری غیرقانونی فایل بیت تورنت که تا چندی قبل بسیار محبوب و پرطرفدار بود این روزها نزول کرده و سهم 7 درصدی آن در سال قبل به تنها 5 درصد رسیده است. کارشناسان معتقدند در آینده نزدیک نتفلیکس، یوتیوب، آمازون، و هولو بازیگران اصلی این عرصه خواهند بود.

همچنین ترافیک ویدیوی همراه هم روز به روز در حال افزایش است و یوتیوب با سهم 20.8 درصدی در رتبه اول است. رتبه دوم با 16 درصد سهم متعلق به فیس بوک است و پاندورا و نتفلیکس با 4.3 و 3.4 درصد در رتبه های بعدی هستند.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)