۰۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۸۳۶۹
انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۵

رباتی که می‌تواند سوزن نخ کند!

انتقال هیبریدی امکان کاهش تعداد خطوط هیدرولیکی بزرگ را که یک سیستم هیدرولیک کامل نیاز دارد، به نصف فراهم می‌کند. از این رو اندام رباتیک می‌توانند سبک تر و کوچک تر ساخته شوند.

تیمی از محققان دانشگاه نورث‌وسترن، مرکز تحقیقات دیزنی، دانشگاه کاتولیک امریکا و دانشگاه کارنگی ملون توانسته‌اند ظرافت و دقت انسانی را به رباتها انتقال دهند.

رباتی که می‌تواند سوزن نخ کند!

یک نوع جدید از انتقال هیدرواستاتیک که خطوط هیدرولیک و پنوماتیک را با هم ترکیب می‌کند، می‌تواند به شکل ایمن و دقیقی بازوهای ربات را حرکت داده و به آنها ظرافت لازم برای برداشتن یک تخم‌مرغ بدون شکستن آن را بدهد.

این انتقال تقریبا بدون اصطکاک و خلاصی بوده که دقت بسیار بالا برای وظایفی مانند نخ کردن سوزن را به ربات ارائه می‌کند.

انتقال هیبریدی امکان کاهش تعداد خطوط هیدرولیکی بزرگ را که یک سیستم هیدرولیک کامل نیاز دارد، به نصف فراهم می‌کند. از این رو اندام رباتیک می‌توانند سبک تر و کوچک تر ساخته شوند.

جزئیات انتقال جدید و تنه بالایی ربات انسان‌نمای این محققان در نشست رباتیک و اتوماسیون موسسه مهندسان برق و الکترونیک در استکهلم ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: ربات ، هیدرولیک
ارسال به دوستان
حماس: در حال اقدام دیپلماتیک برای مقابله با طرح «ژنرال‌ها» هستیم جان باختن دامدار تالشی بر اثر شوک تلف شدن دام‌ها لباس متفاوت سخنگو دولت در جمع خبرنگاران (عکس) اعتراض شدید کارگران به انتقال ۹ بیست و هفتم از درآمدهای تامین اجتماعی به خزانه دولت یکی از حاضران در تجمع حامیان فیلترینگ: «اومدن به تجمعات کارم است، وگرنه خودم اینستا و تلگرام دارم» درود بر شهاب حسینی ؛ ترجیح گفتن واقعیت به مصلحت و ملاحظه کاری تجمع حامیان فیلترینگ / شعار علیه وزیر ارتباطات و رفع فیلتر فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون در هفته اول آبان  مايكروسافت: هكرهای ايرانی علیه سایت های انتخاباتی امریکا خروج FATF از بن‌بست سیاسی یعنی تحقق وفاق میان دولت و ارکان قدرت طالبان: می خواهیم میزبانی جام جهانی فوتبال شویم / تا ۲۶ ماه آینده ۱۲ ورزشگاه لوکس می سازیم پزشکیان به همراه دخترش وارد محل اجلاس بریکس پلاس شد ماهواره ساخت بوئینگ در فضا متلاشی شد حمله آنکارا به مواضع حزب کارگران کردستان پس از تیراندازی در صنایع هوافضای ترکیه جبلی زیر بار ریزش مخاطبان صداوسیما نرفت