۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۲۶۸۰
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۲۶۸۰
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ با استفاده از کمک داور ویدویی (VAR) در لیگ ایران موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد کمک داور ویدویی و استفاده از آن در لیگ برتر ایران با هم صحبت کنیم.

عصر ایران- جام جهانی روسیه یک تفاوت بزرگ با دیگر جام‌جهانی‌های برگزار شده داشت. دراین جام جهانی کمک داور ویدویی (VAR)   به کمک داوران آمد تا از اشتباهات آنها کم کند.

استفاده از این تکنولوژی که بیشتر در ورزش‌های والیبال و کشتی هم مورد استفاده قرار گرفته بود موافقان و مخالفان جدی داشت. موافقان بر این باور بودند که این روش باعث می‌شود عدالت در فوتبال حاکم باشد و مخالفان معتقد بودند داور ویدویی، روح فوتبال که همان جذابیت است خواهد کشت.

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگو می‌خواهیم در این مورد با هم حرف بزنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ با استفاده از کمک داور ویدویی (VAR) در لیگ ایران موافق هستید؟

1-شما با داور ویدویی موافق هستید؟

2- با توجه به آغاز لیگ برتر ایران در روز پنجشنبه با استفاده از این تکنولوژی در لیگ ایران موافق هستید؟

3-آیا این روش به جذابیت فوتبال ضربه زده است؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:30 دقیقه تا 13:00. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

 

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
7
2
نه، روح فوتبال می کشه و دیگه پرسپولیس نمی تونه قهرمان بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
زرشک.....
معلومه کی با کمک داورها و حق خوری قهرمان می شده!
آقای آبی پوش جواب بده! البته اگه پ ر و ک س ی ات کار می کنه.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
4
بله اینطور هیچ حقی تضییع نمیشه مسلما این یعنی پیشرفت در تکنولوژی
محمد- طهران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
2
0
هیجان فوتبالو گرفته
سرنوشتش مثل گل طلایی میشه
آرش
Germany
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
4
موافق هستم ولی میترسم تا بخوان صحنه ی مشکوک رو بیارن به اندازه ی یه بین نیمه هرکدومش طول بکشه:D
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
3
بله
Dr parsa
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
3
البته فرهنگ عمومی جنبه این‌همه عدالت و نداره
ولی بالاخره از تضعیف یک تیم‌جلوگیری میشه
آزمایشی یک سال بزاریم
علی پیشتاز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
3
بله صد در صد موافقم این تکنولوژی در جام جهانی جواب داد و بسیاری از تشتباهات داوری اصلاح شد و حق به حق دار رسید داوران هم کمتر مورد هجمه قرار گرفتند
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
بله علاوه بر عدالت، خود لحظات تصمیم گیری داور هم هیجان انگیزه. چون مشخص نیست تصمیمش چی میشه.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
0
عصر ایران خداقوت کارت حرف نداره تو بی نظیری همه خبرها رو بدون حب و بغض پوشش میدی خدانگهدار ادمینهات
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
2
1
نه، اصلا جذاب نیست
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
2
با سلام .بسیار خوب است که از AVR استفاده شود .حقیقت پنهان نمی شود و ناحقی به حداقل می رسد
محمد
United States of America
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
به نظرم طرح خوبی، به عدالت در فوتبال کمک می کنه
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
بله، به زودی فراگیر خواهد شد و به مرور زمان پخته تر. تیمها مبلغهای کلانی رو صرف تیم میکنن و با ورود VAR تا بالای ۹۰ درصد حق تیمها ضایع نمیشه و شاید به نحوی انصاف به فوتبال برگرده با تصحیح اشتباهات خواسته و یا ناخواسته داوران.
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
به شدت کار خوبیه به ویژه تو ایران که داوری ها ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
2
نه خوب نیست دیگه چطور استقلال از ته لیگ بیاورند بالای جدول ، نمیشه که یعنی میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
2
0
مزخرف. جذابیت فوتبل به همین اشتباهات
حامد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
به نظرم var مناسب جامهای حساسی مثل جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا و.. می باشد. نباید در فوتبال روزمره و لیگ های داخلی مورد استفاده قرار بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
0
طرح بی خودیه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
باید اجرا بشه. تو ایران وضع داوری افتصاح
خویی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
اگر قرار است حق به خق دار برسد خوب است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
با فناوري موافقم
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
بابا هنوز تو ایران برای تصویر برداری از دوربین های غیر دیجیتال استفاده در حد VGA اگر از این تکنولوژی بخوان استفاده کنن چون تعداد فریم های تصویر برداری کمه توپ به صورت کش اومده نشون داده میشه و نمیشه استفاده کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
چی میگی عصر ایران؟ با کدوم دوربین و کدوم کیفیت فیلمبرداری؟؟ همون نباشه بهتره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
برگردیم به بازی با ارژانتین و خطای روی دژاگه تا نیاز فوتبال رو به عدالت رو با ملیت خودمون حس کنیم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
عدالت همیشه خوب است، هر عاملی که باعث تحقق عدالت باشد نیکو است، چه بهتر که کسی نتواند با خطا گل بزند یا داوری نتواند به نفع یکی از مدعیان سوت بزند، کاش در همه جنبه های زندگی به عدالت نزدیک شویم و مدعیان عدالت به وضوح و عیان در معرض دید همگان قرار گیرند.
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
با ذهنیت ایرانی فناوری را تا جایی قبول دارم که به نفع ما بگیره جایی که داره برعکس میشه نوچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
به نظرم در برخی موارد اگر سنت حفظ بشه بهتره. ورزش و مقوله فوتبال برای ما تماشاگران یک سرگرمیه. سرگرمی هم هرچی غیر قابل پیش بینی تر باشه، هیجان انگیز تره. اشتباهات داوری، و در مثالی که دوستان زدن در بازی با آرژانتین، خودش نوعی هیجانه و همین عامل باعث شده یاد دوستان به خوبی بمونه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
به نظر من تلفیقی از این دو را میشود حفظ کرد یعنی مدیریت بازی و تصمیم گیری کما فی السابق در دست داور باشد ولی در تصمیمهایی که منجر به تغییر در نتیجه بازی یا روند مسابقه میدهد یعنی مواردی که منجر به گل یا اخراج بازیکن میشود که بحث برانگیز است، بهتر است داور حتما از طریق گوشی بیسیم با VAR یا هر تکنولوژی جدید مورد آگاهی قرار گیرد و در صورت عدم تمکین نمره منفی بگیرد ولی اجازه بدهیم در خطاهای دیگر، تکنولوژی مزاحم روند بازی و شادابی آن نگردد و بازی با همان روال گذشته ادامه یابد. این را فراموش نکنیم ممکن است که خود ما قربانی قضاوت نادرست داور باشیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
اول ببینیم زیرساختها و تکنولوژی مربوطه میتونن در تمام ورزشگاهها ایجاد بکنن یا نه و در واقع هزینه میکنند؟که قطعا جواب نه هستش.پس بحث رو ادامه ندید
نوید
United States of America
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
موافق نیستم که بدون هیچ تجربه ای در این موضوع همه سیستم را جایگزین کنیم. مثل آمدن مشروطه میماند به کشورمان که به علت نبود درک و فهمی نسبت به شفافیت و دموکراسی موجبات سوء استفاده فراهم شد. کار باید با مطالعه بوده و از قبل زیرساخت های آن فراهم بشود وگرنه مشکلی میشود فزون بر مشکلات قبلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
0
صددرصد موافق. یک تیم چندسال زحمت میکشه و بعد با یک اشتباه داور همه چیز برباد میره.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
به نظر من باید این تکنولوژی مثل کشتی استفاده شود و هر تیم در هر نیمه یک بار بتواند به تصمیم داوری اعتراض کند. در این حالت داور باید صحنه را ویدویی ببیند و اگه تیم اعتراض کننده درست میگفت، تصمیمش را عوض کند و ان تیم یک حق دیگر داشته باشد. در غیر این صورت، آن تیم حق خود را از دست میدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
1
1
نه تمرکز داور و زیبایی فوتبال رو از بین می بره و اون جو شاد رو خراب و فوتبال رو شبیه یک کامپیوتر می کند در حالی که داور در زمین است و چشم دارد و میتواند تصمیم بگیرد . ویدئو چک فوتبال جالب نیست ورزش فوتبال رو ضعیف جلوه میده
محسن
United States of America
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
بهانه مربیان داخلی از ناداوری گرفته میشه.
ناشناس
Germany
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
بنظرم کمک داور ویدیویی باعث میشه که داوران توی تصمیمات درست خودشان هم شک کنند. توی جام جهانی هم دو صحنه مشابه برخورد توپ با دست در دو بازی رخ داد که داور حتی با دیدن تصاویر ویدیویی یکیش را پنالتی گرفت و یکیش را نگرفت!
محمد
United States of America
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
کاملاموافقم چون حق کسی ضایع نمی شود واشتباهات مسلم داورها دربعضی از مواردگرفته میشود
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
صد در صد موافق
هادی
Netherlands
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
تکنولوژی بسیار خوبی است و باعث افزایش عدالت در فوتبال می شود اما در ایران جواب نمی دهد و دیلیل آن هم اول جسارت نداشتن در سطح اول مسئولان فوتبال است و دوم اینکه تکنولوژی اینکار را نداریم.فراموش نکنیم خیلی از ورزشگاه های ما هنوز نور کافی ندارن و دوربین های خیلی کمی هم تو ورزشگا هها مستقر میشه.در حالیکه این تکنولوژی کاملا به کیفیت بالای دورین ها و تعداد زیاد اونها وابسته است.حالا اینترنت پرسرعت و ... را هم فاکتور میگیریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
هیچ طرحی تو ایران جواب نمیده
زهبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
اگر ما هستیم که گند این رو هم در میاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
مسخره است خیلی مسخره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
موافقم صددرصد و اصلا هم از لذت فوتبال کم نمی کند .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
تکنولوژی مسخره ایه و وقتو خیلی تلف میکنه و بازی رو از ریتم میاندازه‌‌‌‌ ...... بهتره فقط تکنولوژی خط دروازه استفاده بشه و خلاص...
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
ضربه آرنج کریس به مرتضی رو بیاد بیارید که داور حتی با وار هم نتونست درست تصمیم بگیره و مردد بود‌.‌‌....
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
استقاده ازاین تکنولوری را بصلاح میدانم. تاتجهیز استادیومهای کشورمان که زمان بر میباشد امکان استفاده ازآن در لیگ این فصل بغید است. تحقق غدالت جذابیت های جدیدی را به فوتبال اضافه کرده است
ayyob
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
بله باید در لیگ ما هم راه بیوفته تا هم جلوی اشتباهات مضحک گرفته بشه و هم بازیکنان ما بتونن خودشون رو با این تکنولوژی وقف بدن تا در بازی های ملی به مشکل نخورن و به کم خطا کردن عادت کنن
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
1
دوری کردن از پیشرفت های هر روزه جوامع بشری به معنای تحجر است و از اینرو استفاده از تکنولوژی VAR حتی با توجه به کاستی های اندکی که در بدو شروع استفاده از آن به چشم می خورد، به نوعی عقب ماندگی برای فوتبال خواهد بود. مطمئنا این تکنولوژی در سال های آتی جایگاهی در خور در این ورزش ایفا خواهد کرد و به تدریج خود را ارتقا خواهد داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
موافقم.
فوتبال عادلانه تر شده است و چیزی از جذابیتها کم نکرده است.
البته باید مانند والیبال هر تیم محدودیت داشته باشد و سرمربی تیم معترض درخواست VAR بدهد نه خود داور. مثلا در هر بازی هر تیم حداکثر 2 بار اجازه درخواست داشته باشدو در صورتی که درخواست اول اشتباه باشد درخواست دوم بسوزد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
با این تکنولوژی موافقم چون تقریبا از بی عدالتی داورا جلوگیری میکنه اما تو ایران با کدوم زیرساخت اجرایی بشه؟ ورزشگاههای غیر استانداردی که هنوز تعداد کافی دوربین برا خط آفساید ندارن و با یک دوربین بازی رو میگیرن با var چکار میکنن؟ ما یه سالن ۱۲هزار نفری رو نتونستیم به سیستم چشم عقاب برا مسابقات لیگ جهانی مجهز کنیم .
morteza
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
مملکت داره به فنا میره. این موضوعات مسخره چیه میذارید برای گفتگو؟
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
صد درصد در لیگ ما نیازه
علی صناعتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
با احترام اما مشخصه کسی ک این سوال رو طرح کرده اصلا یا فوتبال ایران رو ندیده تا الان یا قصد شوخی داشته،،،چون توی کشوری که حتی گاهی صحنه های گل های بازی تصویر برداری نمیشه و تنها با ۲ یا ۳ دوربین تصویرها ثبت و ضبط میشه چطور ممکنه کمک دلور ویدعویی بکار گرفته شه؟؟؟در حالی ک برای کمک داور ویعویی نیاز به تصویر برداری هز صحنه از زوایای مختلفه ،،،پس ما اصلا امکان استفاده از اونو نداریم
۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست داستان مار و ارّه ؛ آیا این قصه برایتان آشنا نیست؟ (فیلم) درباره ظاهر فرزندان تان (فیلم) ژاله علو؛ شمایل زنی با صلابت نه مستبد/ وقار نه وقاحت نشانه‌های هشداردهنده سرطان‌های ارثی را بشناسید (فیلم) رئیس دادگاه زندان صیدنایا در سوریه دستگیر شد بیت کوین ارز رسمی روسیه شد تلگرام در مالزی دنبال دریافت مجوز رفت نتانیاهو : دنبال عادی سازی روابط با عربستان هستیم انتقاد تند قدیری ابیانه از رفع فیلترینگ : می خواهند ایران را شبیه تایلند کنند/ انتخاب پزشکیان یک فاجعه بود و دیر یا زود استعفا می‌دهد/ کیش را ساختند تا عشرتکده اعراب شود حمله موشکی یمن به تل‌آویو / فرودگاه بن گوریون تعطیل شد آملی لاریجانی : باید راه شهدا را که وحدت و انسجام است ادامه دهیم ؛ محور انسجام و اقتدار رهبر انقلاب است تبدیل سلول‌های سرطانی به سلول عادی با یک فناوری جدید مهاجرپذیرترین مقاصد جهان (+ اینفوگرافی)