۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۱۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۱۶-۰۹-۱۴۰۰
کد ۸۱۶۳۹۳
انتشار: ۲۲:۵۴ - ۱۶-۰۹-۱۴۰۰

رهایی قاتل از قصاص بعد از 4 سال در دزفول

رهایی قاتل از قصاص بعد از 4 سال در دزفول
خانواده مقتول پس از این حادثه به دنبال انتقام از خانواده و طایفه قاتل بودند که با وساطت اعضای ستاد صبر دزفول، بزرگان و خیران از انتقام صرف نظر و قبول کردند که موضوع را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

رئیس دادگستری دزفول خوزستان گفت: قاتلی که چهار سال در کابوس اجرای حکم قصاص خود بود با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول و همکاری ستاد صبر از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش ایرنا، محمدیار ممبینی سه شنبه افزود: چهار سال پیش ۲ نفر بر سر اختلاف قبلی با یکدیگر درگیر شدند که این‌ درگیری منجر به قتل یکی از آنها شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع قتل پرونده‌ای در دادگاه کیفری شهرستان دزفول تشکیل و قاتل دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس دادگستری دزفول گفت: خانواده مقتول پس از این حادثه به دنبال انتقام از خانواده و طایفه قاتل بودند که با وساطت اعضای ستاد صبر دزفول، بزرگان و خیران از انتقام صرف نظر و قبول کردند که موضوع را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

وی افزود: طی مراحل قانونی، پس از تائید نهایی دیوان عالی کشور قاتل به قصاص محکوم و اولیای دم مصمم به اجرای حکم قصاص قاتل بودند که پس از ابراز پشیمانی قاتل و درخواست خانواده او، با دستور مقام قضایی پرونده برای صلح و سازش و جلب رضایت اولیای گدم به شعبه هفت شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد.

ممبینی بیان کرد: اعضای این شعبه با همکاری ستاد صبر، خیران، بزرگان، مصلحان و سران عشایر با برگزاری نشست‌هایی با بزرگان و ریش سفیدان طایفه مقتول زمینه را برای جلب رضایت اولیای دم فراهم و خانواده مقتول با عفو و بخشش قاتل فرزند خود موافقت کردند.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)