۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر ۸۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۹-۰۱-۱۴۰۱
کد ۸۳۴۰۷۱
انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۹-۰۱-۱۴۰۱

آغاز سفر ۴ فضانورد خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

آغاز سفر ۴ فضانورد خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی
خدمه این ماموریت که به طور کلی ۱۰ روز به طول خواهد انجامید، شامل فضانورد سابق ناسا "مایکل لوپز-الگریا" (Michael López-Alegría) و "لری کانر" (Larry Connor)، "مارک پتی" (Mark Pathy) و "ایتان استیبه" (Eytan Stibbe) هستند.

چهار فضانورد خصوصی سوار بر موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس سفر خود را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، پرتاب این موشک در ساعت ۱۹:۴۷ به وقت تهران انجام گرفت. حدود دو دقیقه و پنجاه ثانیه پس از پرتاب، بخش اول موشک از آن جدا شده و بخش دوم مسیر خود را به سمت ایستگاه فضایی ادامه داد.

خدمه این ماموریت که به طور کلی ۱۰ روز به طول خواهد انجامید، شامل فضانورد سابق ناسا "مایکل لوپز-الگریا" (Michael López-Alegría) و "لری کانر" (Larry Connor)، "مارک پتی" (Mark Pathy) و "ایتان استیبه" (Eytan Stibbe) هستند.

این ماموریت که چندین بار به دلیل آزمایش "تمرین لباس خیس" ناسا به تعویق افتاده بود، در نهایت امروز هشتم آوریل از پایگاه فضایی کندی ناسا انجام شد.

فضانوردان این ماموریت که سه نفر از آن‌ها برای حضور در پرواز پول پرداخت کرده‌اند، برای مدت هشت روز در ایستگاه فضایی اقامت خواهند داشت. آن‌ها برای انجام این ماموریت ساعت‌ها تمرین کرده‌اند و قرار است آزمایش‌هایی نیز در این ماموریت به انجام برسانند.

با گذشت کمتر از ۱۰ دقیقه مرحله اول و چندبار مصرف موشک فالکون ۹ با موفقیت بر روی سکویی شناور در دریا فرود آمد و فرود آن با تشویق حضار در مرکز کنترل همراه شد.

پس از ۱۲ دقیقه کپسول کرو-دراگون که حامل مسافران فضایی بود، از مرحله دوم موشک جدا شد تا آن‌ها مسیر خود را به سمت ایستگاه فضایی ادامه دهند.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول کرو-دراگون اسپیس‌ایکس به همراه خدمه خود در روز شنبه، نهم آوریل در ساعت ۷:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۱۵ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی متصل خواهد شد.

ارسال به دوستان
چگونه در نبرد با کودکان بر سر استفاده از تلفن همراه قبل از خوابیدن پیروز شویم؟ چگونه کبد خود را سالم نگه داریم؟ کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال پیش سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد نروژ / فرود اضطراری یک هواپیما بخاطر پیدا شدن موش زنده در غذای مسافر ترامپ: برای مناظره دوم با هریس خیلی دیر شده؛ وقت نداریم آموزش و پرورش: هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌ آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند هریس دعوت سی‌ان‌ان برای مناظره دیگری با ترامپ را پذیرفت فرود بالون کره شمالی در ساختمانی دولتی در سئول/ منطقه قرنطینه شد مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود تغییر ساعت کار اداره‌های اردبیل تا ۴ مهر کمک‌های مردمی پرویز پرستویی در کوره پزخانه‌ای در زاهدان محل خاکسپاری پیکر محمود حکیمی تساوی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در خانه هوادار به فولاد هم باخت/ سه امتیاز شیرین یحیی از دل تیم بحران‌زده رحمتی