۰۶ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۴-۱۱-۱۴۰۲
کد ۹۳۹۳۰۸
انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۴-۱۱-۱۴۰۲

این خودرو ژیان در جهان رکوردار شد! (عکس)

این خودرو ژیان در جهان رکوردار شد! (عکس)
باربو پتانسیل نهفته در جنبه های مثبت این خودرو را دید. سیتروئن 2سی وی مقرون به صرفه، به اندازه کافی سرسخت برای تحمل شرایط خارج جاده ای و آسان برای تعمیر بود. در سال 1951، باربو تصمیم گرفت تا سیتروئن 2سی وی را به خودرویی با قابلیت شرکت در رقابت های اتوموبیلرانی تبدیل کند.

عصر ایران - سیتروئن 2سی وی محصولی نبود که آن را یک خودرو اسپرت بنامید. در حقیقت، شرایط کاملا برعکس بود. این خودرو در اواخر دهه 1930 توسط پیر بولانژه، معاون آن زمان شرکت سیتروئن طراحی شد. سیتروئن 2سی وی به عنوان محصولی مقرون به صرفه روانه بازار شد.

سیتروئن 2سی وی خودرویی ارزان، دارای پیشرانه ای کوچک، بدون آیرودینامیک و با ظاهری جعبه ای اما کاربردی بود. این خودرویی نبود که برای پیروزی در مسابقات یا ثبت رکوردهای جهانی و بین المللی تولید شده باشد.

اما این شرایط تا زمانی پابرجا بود که یک مهندس جوان فرانسوی به نام پیر باربو درباره ثبت رکوردهای جدید و پیروزی در مسابقات اتوموبیلرانی با سیتروئن 2سی وی محبوب رویاپردازی کند.

باربو پتانسیل نهفته در جنبه های مثبت این خودرو را دید. سیتروئن 2سی وی مقرون به صرفه، به اندازه کافی سرسخت برای تحمل شرایط خارج جاده ای و آسان برای تعمیر بود. در سال 1951، باربو تصمیم گرفت تا سیتروئن 2سی وی را به خودرویی با قابلیت شرکت در رقابت های اتوموبیلرانی تبدیل کند.

باربو سیتروئن 2سی وی اسپسیال

طی دو سال بعد باربو خودرویی با بیشینه سرعت 65 کیلومتر بر ساعت را به گزینه ای برای ثبت رکوردهای جهانی تبدیل کرد. خودرویی که توسط وی سفارشی سازی شده بود به نام باربو سیتروئن 2سی وی اسپسیال شناخته می شد.

سقف از زیر شیشه جلو بریده شد که نه تنها به کاهش وزن خودرو کمک می کرد، بلکه آیرودینامیک را بهبود می بخشید. با پایین آمدن مرکز ثقل خودرو، هندلینگ آن نیز بهتر شد. درپوش پیشرانه نیز 10 سانتیمتر کاهش ارتفاع و 30 سانتیمتر افزایش طول داشت. ده ها تغییر دیگر در خودرو صورت گرفت و نیروی خروجی پیشرانه از 9 اسب بخار به 14 اسب بخار افزایش یافت. در نهایت، 2سی وی اسپسیال شباهت کمی به خودرو اصلی داشت.

این خودرو برای شرکت در مسابقه 24 ساعته Bol d’Or سال 1953 آماده بود. بر اساس قوانین، کل مسابقه 24 ساعته باید توسط یک راننده انجام می شد. خودرو باربو توسط راننده ای با استعداد و 19 ساله به نام ژان وینتیه هدایت شد.

اگرچه وینتیه در مجموع به مقام نوزدهم رسید اما برنده کلاس زیر 350 سی سی شد و رکورد جدیدی را در مسافت طی شده 24 ساعته ثبت کرد. این راننده جوان با 2سی وی اسپسیال 1649.309 کیلومتر را با میانگین سرعت 68.721 کیلومتر بر ساعت طی کرد.

پس از آن، شرکت فرانسوی یاکو اسپانسر خودرو شد و تیم باربو و وینتیه موفق شدند 9 رکورد دیگر را نیز با خودرو اصلاح شده 2سی وی اسپسیال به ثبت برسانند.

 

1951-53 Pierre Barbot Special 2CV (عکس)

1951-53 Pierre Barbot Special 2CV (عکس)

1951-53 Pierre Barbot Special 2CV (عکس)

1951-53 Pierre Barbot Special 2CV (عکس)

1951-53 Pierre Barbot Special 2CV (عکس)

برچسب ها: خودرو ، قدیمی
ارسال به دوستان
برخورد صمیمانه و گرم رضا عطاران با هواداران در یک نمایشگاه خودرو (فیلم) ابرخودروهایی که دست کم گرفته شدند! (عکس) طرز پخت زرشک پلو با مرغ محلی و متفاوت (فیلم) تیزر جدید هواپیمایی امارات برای کریسمس دنیا را شگفت‌زده کرد (فیلم) نیوزویک : احتمال امضای توافق راهبردی ایران-روسیه قبل از تحلیف ترامپ وجود دارد تهدید نتانیاهو علیه حوثی ها : درسی خواهند گرفت که حماس ، حزب‌الله و رژیم بشار اسد گرفته‌اند روش تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار ؛ از چه پیازی برای عدسی استفاده کنیم ؟ انگور قدرت کوانتومی دارد! جزئیات شگفت انگیز آفرینش؛ شاید یک حشره معمولی می بینید... (تصاویر) محافظ پلاستیکی جدید خودرو که هر راننده‌ای باید داشته باشد (فیلم) کمبود این ویتامین‌ها باعث خواب رفتن دست و پا می‌شود شورولت بلیزر بسیار دیدنی با رینگ های کی ام سی! (عکس) سخنگوی شورای شهر تهران: نام خیابان بیستون تغییر نمی‌کند آموزش املت قهوه خانه ای / راز خوشمزگی این غذا چیست؟ کنایه هاشمی طبا به مدیران کشور: تصمیم گرفته‌اند، هیچ تصمیمی نگیرند!