۱۷ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۳۷۷۱
انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۷-۰۷-۱۴۰۳

فهرست سیاه مکمل‌های ورزشی تقلبی منتشر شد

فهرست سیاه مکمل‌های ورزشی تقلبی منتشر شد
سازمان غذا و دارو لیستی از برندهای مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز را منتشر کرد. این مکمل‌ها که در بازار و فضای مجازی به راحتی یافت می‌شوند، می‌توانند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی داشته باشند.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو، با اعلام اسامی برخی برندهای مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز، از گسترش ورود این محصولات به کشور از طریق قاچاق و تولیدات زیرزمینی خبر داد و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های ویژه برای جلوگیری از فروش این فرآورده‌ها در بازار و فضای مجازی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم حیدری با اعلام خبر تأکید کرد: این فرآورده‌ها یا از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند یا در کارگاه‌های زیرزمینی و بدون مجوزهای قانونی تولید می‌شوند و متأسفانه این محصولات به راحتی در بازار و حتی در فضای مجازی به فروش می‌رسند و بدون هیچ نظارتی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی افراد داشته باشد.

وی با اشاره به گزارشات متعدد از مصرف این محصولات تقلبی، افزود: برخی از این مکمل‌های ورزشی، به‌ویژه آن‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی و از طریق فضای مجازی فروخته می‌شوند، حاوی مواد مضر و خطرناکی هستند که می‌تواند سلامت ورزشکاران را به خطر اندازد.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو همچنین تأکید کرد که همکاری همه‌جانبه مسئولین مرتبط در سراسر کشور، به‌ویژه معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای مقابله با قاچاق و تولید غیرمجاز این مکمل‌ها بسیار ضروری است؛ لذا انتظار می‌رود معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با اهتمام و جدیت بیشتری، با انجام بازرسی‌های منظم و ویژه، مانع از ورود و توزیع این فرآورده‌های غیرمجاز شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حیدری در پایان صحبت‌هایش فهرست برندهای مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز که از سوی سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران اعلام شده است را KEVIN LEVRONE، OSTROVIT، APPLIED NUTRITION، SKULL LABS، MUSCLETECH، USN، MYPROTEIN، GALVANIZE، ZOOMAD LABS، BAD ASS NUTRITION، VIKING FORCE، OLIMP، ALLNUTRITION، EVOGEV، YAMAMOTO، GAT، OPTIMUM NUTRITION، NOWAY PROTEIN، RULE۱، SCITEC، DYMATIZE، NUTREND، NUTREX، PRO SUPPS، BIOTECH، MUSCLE PHARM، EVER BUILD، HARD LINE، SFD NUTRITION، QUAMTRAX، MUTANT، BODY ATTACK، BSN، CELLCORE، GNC، ATP، CARE TRAKE، REDCON۱، MHP، RC، EVL، RSP، XTEND عنوان کرد و از مصرف‌کنندگان خواست آگاه باشند که این محصولات از منابع نامعتبر است و می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی آن‌ها به همراه داشته باشد.

برچسب ها: مکمل ، بدنسازی
ارسال به دوستان
دبیر کل سازمان ملل: لبنان در آستانه یک جنگ تمام عیار است وزیر ارتباطات: وعده رفع فیلترینگ جدی است، اما شتابزده عمل نمی‌کنیم انفجارهای مهیب در دمشق؛ حملات هوایی اسرائیل به پایتخت سوریه (+فیلم و عکس) نتانیاهو مدعی ترور سیدهاشم صفی‌الدین شد لالیگا در آغوش عربستان؛ قراردادی جدید با اسپانسر سعودی آتش‌بس؛ ادعای کاخ سفید در سایه سکوت بر جنایات اسرائیل وزیر علوم، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد مصطفی سالاری؛ سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی ظریف: دولت جدید گوش شنوای تمام متخصصان و اندیشمندان کشور است تغییر رویکرد روسیه؛ طالبان به زودی از فهرست سیاه خارج می‌شود قتل فجیع یک خانواده در لارستان؛ دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان فارس برای رسیدگی سریع بایدن سفر خود به آلمان را تعویق انداخت چمپیون 250؛ احتمالا تنها رودستر آفرودی جهان! (+فیلم و عکس) اعتراض شدید ایران به فیفا؛ چرا باید در خانه خود بازی نکنیم؟ استوکس به ۱۵ ماه حبس محکوم شد؛ ستاره سابق پرسپولیس در زندان