۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۸۹۴
انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳

باور می کنید اینجا متروکه بوده؟! (+عکس)

باور می کنید اینجا متروکه بوده؟! (+عکس)
یک کارخانه متروک در شانگهای به یک مرکز فرهنگی و ورزشی باشکوه تبدیل شده است. مرکز جیانگپو با تلفیق تاریخ و معماری مدرن، فضایی را برای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و ورزشی فراهم کرده است. این روزها در فضای مجازی، سازه جیانگپو به شدت مورد توجه قرار گرفته بویژه نمای آن که بسیار خلاقانه و مینیمال طراحی شده است.

عصر ایران - مرکز فرهنگی و ورزشی جیانگپو، واقع در شانگهای، روی محل تاریخی کارخانه دوچرخه سابق شانگهای فاور ساخته شده است. پس از انتقال این کارخانه، زمین آن متروک شد و به محل تجمع دوچرخه‌های اشتراکی تبدیل شد، که کنتراستی شدید بین محله قدیمی و جوامع مدرن بلندمرتبه ایجاد می‌کرد. این مرکز با هدف احیای فرهنگ جامعه و محیط زندگی منطقه ساخته شده است.

طراحی این مرکز، ویژگی‌های سایت و نیازهای کاربران را در نظر گرفته است. زمین این مرکز باریک و طولانی است و ورودی اصلی آن در خیابان لی‌یوان غربی قرار دارد که تداوم منظره خیابان تیحوشان را حفظ می‌کند. ارتفاع نمای رو به خیابان به 24 متر محدود شده است، در حالی که حیاط داخلی به فضاهای مختلف فعالیت‌های در فضای باز از طریق ایوان‌های ورودی و جعبه‌های معلق در طبقه دوم تقسیم شده است.

از نظر عملکردی، حیاط برای بازارهای خلاق جوانان و تعامل افراد مسن استفاده می‌شود. دو طبقه اول دارای فضاهای دوطبقه برای سالن‌های عمومی هستند، در حالی که طبقه دوم دارای اتاق‌های مطالعه و فعالیت برای خوشنویسی، نقاشی و رقص است. طبقات سوم و چهارم دارای مناطق توانبخشی، یک باشگاه ورزشی و یک سالن چند منظوره کوچک هستند، و طبقه پنجم دارای یک سالن چند منظوره بدون ستون با ظرفیت 300 نفر، اتاق‌های رختکن و اتاق‌های VIP است.

 
ارسال به دوستان
آیا فقاهت شیعی اجازه حمله نظامی به مناطق مسکونی اسرائیل را می‌دهد؟ نیجریه قهرمان جام جهانی می‌شود؟ هوش مصنوعی آینده فوتبال را پیش‌بینی کرد قالیباف: رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نمی‌دهد جنگ برای جذب وینیسیوس؛ عربستان با پیشنهاد 1000 میلیون‌دلاری رئال را به چالش کشید کربکندی: تیم ملی به بازی زیبا فکر نمی‌کند، فقط به دنبال نتیجه است پای ستاره ترک تیم اینتر به پرونده مافیا باز شد مهرجویی در آینۀ مهرجویی هشدار مقام سابق ناتو: درگیری احتمالی ایران و اسرائیل خروج نفت از خاورمیانه را متوقف می‌کند رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار: پشت پرده اعلامیه جهانی حقوق بشر گرفتن قرآن از مسلمانان جهان است بلوجونیور؛ اولین قدم برای آموزش مالی کودکان انتقاد تند جباری از مدیران استقلال؛ مربی خارجی، تنها گزینه نجات آبی‌پوشان دیدار عراقچی با رئیس‌ جمهور عراق جوان‌ترین برندگان توپ طلا؛ از رونالدوی برزیلی تا مسی هواپیمای مافوق صوت XB-1 رکورد جدیدی را ثبت کرد داستان موفقیت هادی چوپان؛ از گچ‌کاری تا نایب قهرمانی مستر المپیا / نگاهی به برنامه تمرینی و رژیم غذایی گرگ ایرانی