۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۵۲۹۲
انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۷

نتایج یک نظرسنجی آمریکایی/ میزان دینداری مردم دنیا: نیجریه ۹۲، ایران ۸۷ و آمریکا ۵۵ درصد

هر چند در کانادا ۲۵ درصد مردم دیندار هستند و در مکزیک ۴۰ درصد، اما در ایالات متحده آمریکا ۵۵ درصد مردم دیندار بوده و به طور روزانه نیایش می‌کنند. در آمریکای جنوبی هم ۳۹ درصد از مردم شیلی دیندار هستند و این در حالی است که در کشور پاراگوئه ۸۲ درصد و در برزیل ۶۱ درصد مردم دیندار هستند.

روزنامه جام جم نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی امریکایی پیو را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است:

هر چند در کانادا ۲۵ درصد مردم دیندار هستند و در مکزیک ۴۰ درصد، اما در ایالات متحده آمریکا ۵۵ درصد مردم دیندار بوده و به طور روزانه نیایش می‌کنند. در آمریکای جنوبی هم ۳۹ درصد از مردم شیلی دیندار هستند و این در حالی است که در کشور پاراگوئه ۸۲ درصد و در برزیل ۶۱ درصد مردم دیندار هستند.

در بررسی قاره اروپا این ارقام به شکل عجیبی تغییر می‌کند و یونان با داشتن ۳۰ درصد مردم دیندار و دارای نیایش روزانه در صدر جدول می‌ایستد! پس از آن اسپانیا با ۲۳ درصد، نروژ با ۱۸ درصد، سوئیس ۱۱ درصد، فرانسه با ۱۰ درصد، آلمان با ۹ درصد و انگلیس با ۶ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. البته در آمار ارائه شده، رژیم صهیونیستی هم در قالب یک کشور جداگانه در نظر گرفته شده و در کنار آن نوشته شده ۲۷ درصد مردم اسرائیل نیایش روزانه دارند.

در قاره آفریقا ارقام به شکل دیگری است و با قاره همسایه‌اش اروپا تفاوت بسیاری دارد. در کشور نیجریه ۹۵ درصد مردم دیندار بوده و به طور روزانه نیایش می‌کنند. در رتبه‌های بعدی هم مصر با ۷۲ درصد، اوگاندا با ۶۶ درصد، اتیوپی با ۶۵ درصد و آفریقای جنوبی با ۵۲ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اما قاره آسیا آمار و ارقام جالبی دارد و کشور‌هایی با میزان دیندار بالا و پایین هر دو در کنار هم حضور داشته و چه بسا روابط تجاری یا دوستانه‌ای هم با یکدیگر دارند.

در ایران ۸۷ درصد مردم دعا و نیایش روزانه دارند و در میان کشور‌های اعلام شده، رتبه نخست دینداری را دارد، در رتبه‌های بعدی هم اندونزی با ۸۴ درصد، هند با ۷۵ درصد، پاکستان با ۶۷ درصد و ترکیه با ۶۰ درصد قرار دارند. پس از آن هم ژاپن با ۳۳ درصد، روسیه با ۱۸ درصد و چین با یک درصد قرار گرفته‌اند! در اقیانوسیه هم ۱۸ درصد مردم استرالیا روزانه دعا و نیایش داشته و دیندار هستند.

ارسال به دوستان
کلاهبرداری 300 میلیارد تومانی با وعده فروش وام در همدان/ دستگیری 11 نفر میامی، خانه جدید خانواده مسی: همسر لئو از سازگاری سریع با محیط جدید می‌گوید فرمانده هوافضای سپاه: با چشمانی باز مراقبیم تا در صورت هرگونه خطا، پاسخی پشیمان‌ کننده به دشمن بدهیم طارمی: به دنبال جبران باخت به قطر هستیم/ سلب میزبانی انگیزه ما را بیشتر کرده است استایل عجیب ماشاریپوف؛ ستاره استقلال با دمپایی و لباس محلی ازبک‌ها در تمرین تیم ملی! (+عکس) آمریکا آتشبارهای پدافند هوایی به اسرائیل ارسال می‌کند کاراته ایران درخشید؛ نایب قهرمانی دختران در رقابت‌های جهانی آمار جالب از تقابل ایران و قطر؛ برتری قاطع گلزنان ایرانی بیرانوند در آستانه تاریخ‌سازی؛ یک قدم تا شکستن رکورد بازی‌های ملی دعوای مکرون با شهردار رم برای ماندن امیلی در پاریس یا رفتن به رم یونیفل: نیروهای اسرائیلی به زور وارد پایگاه ما شدند اسرائیل ۷ اکتبر را عزای عمومی اعلام می‌کند راز موفقیت داوودا؛ از شکست در آرنولد کلاسیک تا قهرمانی در مستر المپیا عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد یک مقام روس خطاب به بایدن: عامل ترور ترامپ در میان شما است؛ به ایران اتهام نزنید