۲۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۹۵۶
انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۳

عراقچی: ایران هم آماده جنگ است هم آماده صلح

عراقچی: ایران هم آماده جنگ است هم آماده صلح
سیدعباس عراقچی گفت: ما کاملا برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم از جنگ نمی‌ترسیم ولی خواهان جنگ نیستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش خواهیم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه که در سفر عراق به سر می‌برد با اشاره به وضعیت خطرناک منطقه گفت: ما کاملا برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم از جنگ نمی‌ترسیم ولی خواهان آن نیستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش خواهیم کرد.
 
به گزارش ایرنا؛ سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفت‌وگو با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در بغداد، در یک کنفرانس مشترک خبری اظهار داشت: منطقه ما الان با چالش‌های بسیار خطرناکی روبرو است و در یک وضعیت هشدار به سر میبرد. بنابراین لازم بود که ما با دوستان خود در منطقه به ویژه در عراق مشورت‌های و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: ما همواره در خصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای و بین المللی با هم رایزنی داشتیم و سفرهای متعدد بین دو کشور صورت گرفته که در آخرین سفر آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور ایران به بغداد تشریف آوردند و به شهرهای مختلف رفتند.
 
عراقچی افزود: سفر بنده به طور مشخص برای رایزنی در رابطه با مسائل ویژه و خطرناک و حساس در منطقه ما و منطقه خلیج فارس صورت گرفت، رایزنی‌های بسیار خوبی را داشتیم تبادل اطلاعات و تبادل نظرات بین ما صورت گرفت.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: من از مواضع بسیار خوب دولت، ملت و مرجعیت در عراق تشکر میکنم؛ از جمله مواضعی که الان جناب آقای فواد حسین گفتند مواضع بسیار حکیمانه بود.
 
وی تاکید کرد: منطقه همانطور که عرض کردم در یک وضعیت هشدار به سر میبرد و احتمال بروز درگیری و تنش بسیار زیاد هست و ریشه همه اینها در جنایات رژیم صهیونیستی است که از غزه شروع شده و الان به لبنان امتداد پیدا کرده و احتمال اینکه به سایر کشورهای منطقه هم امتداد پیدا کند و منطقه را درگیر یک وضعیت بسیار خطرناک و یک جنگ گسترده کند وجود دارد.
 
عراقچی تصریح کرد: باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله شود و باید جنگ و درگیری و حملاتش به مردم غزه و مردم لبنان متوقف شود. جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست اگرچه برای هر وضعیتی آمادگی دارد. ما برای جنگ آماده هستیم همچنان که برای صلح هم آماده هستیم و این موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران هست.
 
وی بیان کرد: ما کاملا برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم از جنگ نمی‌ترسیم ولی خواهان جنگ نیستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش خواهیم کرد. در این موضع با دوستان خودمان در منطقه به خصوص در عراق اشتراک نظر داریم و معتقدیم که جنایات و تهاجمات رژیم صهیونیستی باید زودتر متوقف شده و آتش بس برقرار شود.
برچسب ها: عراقچی ، جنگ
ارسال به دوستان
میامی، خانه جدید خانواده مسی: همسر لئو از سازگاری سریع با محیط جدید می‌گوید فرمانده هوافضای سپاه: با چشمانی باز مراقبیم تا در صورت هرگونه خطا، پاسخی پشیمان‌ کننده به دشمن بدهیم طارمی: به دنبال جبران باخت به قطر هستیم/ سلب میزبانی انگیزه ما را بیشتر کرده است استایل عجیب ماشاریپوف؛ ستاره استقلال با دمپایی و لباس محلی ازبک‌ها در تمرین تیم ملی! (+عکس) آمریکا آتشبارهای پدافند هوایی به اسرائیل ارسال می‌کند کاراته ایران درخشید؛ نایب قهرمانی دختران در رقابت‌های جهانی آمار جالب از تقابل ایران و قطر؛ برتری قاطع گلزنان ایرانی بیرانوند در آستانه تاریخ‌سازی؛ یک قدم تا شکستن رکورد بازی‌های ملی دعوای مکرون با شهردار رم برای ماندن امیلی در پاریس یا رفتن به رم یونیفل: نیروهای اسرائیلی به زور وارد پایگاه ما شدند اسرائیل ۷ اکتبر را عزای عمومی اعلام می‌کند راز موفقیت داوودا؛ از شکست در آرنولد کلاسیک تا قهرمانی در مستر المپیا عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد یک مقام روس خطاب به بایدن: عامل ترور ترامپ در میان شما است؛ به ایران اتهام نزنید جنگ روایت‌ها در پرونده بیرانوند؛ پرسپولیس به دنبال تشدید مجازات